Няколко думи
Опасна авантюра
/ брой: 123
Остана ли съмнение у някого за циничната продажност на правителството при готвената сделка за американските Ф-16? От няколко дни насам обърканите оправдания на властта за това какво точно ще ни се наложи да закупим се превръщат в опасна авантюра, която излага на риск не само боеспособността на родните ВВС, но и живота и здравето на пилотите.
Да се появи президентът отново в "Панорама" в рамките на по-малко от месец и да обясни с числа и факти това, което ни готвят, означава, че нещата са станали доста сериозни, и то в наш ущърб. Преговорите на работната ни група са обвити в пълна мъгла. Борисов публично изтърва числото 2.2 млрд. лв., което е по-високо от гласувания таван в парламента. И изведнъж - леден душ! "3,45 млрд. лв. с ДДС и със 100% авансово плащане. Това е офертата на САЩ за новите ни изтребители. Няма преговори за сваляне на цената. Ако се свали цената, това означава жестоко орязване на пакета. Този самолет няма целеви способности, той е по-слаб от Су-25", предупреди Радев. А той разбира най-много от авиация - в това съмнение няма. Да спориш с него по този въпрос, ако ти липсват съответното образование и опит, е, меко казано, невъзпитано и неуместно.
Редно е управниците ни да отговорят къде се губи разликата между 3,45 млрд., за които съобщава президентът, и 2,2 млрд. по сведенията на Каракачанов и Борисов. И за чия сметка ще е тя? Вече дори не питаме за това, че по-рано Каракачанов смяташе, че цена над 2 млрд. е "неразумна". Дори допускаше преговорите да се провалят, защото някои от условията не ни изнасят. Оказа се, че могло да бъде и още по-лошо.
Министърът дължи още обяснения на българската общественост. И вместо да си позволява волности от типа "Обади се на Тръмп и опитай да помогнеш", най-добре да изкара на светло ръководителя на групата Атанас Запрянов, който се е покрил в миша дупка. Нека излезе и каже верни ли са думите на Радев, че правителството се опитва да свали цената, за да я направи "приемлива" чрез орязване на пакета, а летците и техниците ще трябва да изпълняват невъзможни задачи с осакатено оборудване? Вярно ли е също, че изграждането на инфраструктурата за Ф-16 в Граф Игнатиево ще е изцяло за българска сметка?
Ако всичко това е факт, се очертава изключително нерентабилна и неизгодна сделка за България заради престъпното, късогледо и обслужващо чужди интереси поведение на властта. Така се започна още в началото, когато две трети от експертите и пилотите бяха против офертата за този тип самолет по време на обсъжданията. Никой обаче не ги послуша, а правителството взе политическо решение, като дори пренебрегна условията в обявения за целта конкурс. Сега наближава финалът, който успешно може да бъде записан като поредното национално предателство.