30 Ноември 2022сряда22:42 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над страната ще се задържи предимно облачно. На много места, главно в Южна България ще превалява слаб дъжд, а в Предбалкана – слаб сняг. Ще продължи да духа до умерен, в Източна България и временно силен североизточен вятър. Преобладаващите минимални температури ще бъдат между 0° и 5°, а максималните - между 3° и 8°. В София минимална температура около 0°, максимална - около 3°. Днес над страната ще се задържи предимно облачно. На много места, главно в Южна България ще превалява слаб дъжд, а в Предбалкана – слаб сняг. Ще продължи да духа до умерен, в Източна България и временно силен североизточен вятър. Преобладаващите минимални температури ще бъдат между 0° и 5°, а максималните - между 3° и 8°. В София минимална температура около 0°, максимална - около 3°.

Омбудсман на релси

/ брой: 215

автор:Йордан Мичев

visibility 1809

Мнозина видяха плоска пиар кампания в инициативата на омбудсмана Мая Манолова да пътува с обществения транспорт, след като стана ясно, че през следващата година управляващите й отнемат служебния автомобил и шофьора от НСО, с които пътува. Обвиниха я, че вече подготвя почвата за кандидатурата си за кмет на София, за премиер, та дори за президент. Само още за еврокомисар не са я спрягали. 

Съвсем отделна тема е, че колата и шофьорът са законово изискване, наследено от Манолова. Функциите на НСО - наследник на някогашното УБО, са въпрос, който подлежи на сериозна дискусия, защото за мен и досега е странно как Доган и Пеевски могат да ползват услугите на службата, а омбудсманът не може. С нетърпение чакам да видя идеите на БСП във "Визия за България" за реформи в сектор "Сигурност" и дали НСО ще продължава да бъде луксозна таксиметрова компания.

Не искам да съм адвокат на Манолова, но я поздравявам за инициативата й да пътува с влакове и автобуси за срещи с гражданите. Без грам сарказъм и типичното английско чувство за хумор, от което на жена ми често й прилошава.

Трябва и други да последват омбудсмана. Би било добре политиците и висшите чиновници да разберат от първо лице колко са важни примерно железниците. И в какво състояние са в момента. Също така - да преценят дали е удачно сливането на двата най-големи автобусни превозвача - Юнион-Ивкони и Етап-Груп. И как това господстващо положение, макар да не е такова според КЗК, би се отразило на цените на билетите. Бих добавил още една тема - много ли е хубаво по вътрешните линии да можеш да летиш от София само до Варна и Бургас, и то само с една компания. Защо никой не отваря и дума за закритите летища в Търговище, Стара Загора, Русе, Силистра и т.н.? Не на последно място - добре ли е градският транспорт в столицата да бъде даван на концесия на спонсори на ГЕРБ. Като един Миролюб Столарски, например (виж стр. 4).

Искам по-често да виждам политици и на велосипед, като в Копенхаген и в Амстердам. Да видят колко е прекрасно по "велоалеите" на София.

И за други неща ще стане дума, но ще спра дотук засега. Има време...

Около 8 лв. за килограм никулденски шаран

автор:Дума

visibility 297

/ брой: 233

ЕС налага по-строги правила за стоките, продавани онлайн

автор:Дума

visibility 275

/ брой: 233

23 хил. българи с годишен доход над 120 000 лв.

автор:Дума

visibility 354

/ брой: 233

Външният дълг гони 44 млрд. евро

автор:Дума

visibility 316

/ брой: 233

Продължават силните земетресения в Гърция

автор:Дума

visibility 320

Европол: Разбит е кокаинов "суперкартел"

автор:Дума

visibility 297

/ брой: 233

Заловен е един от нападателите в Брюксел

автор:Дума

visibility 264

/ брой: 233

Нов автомобил за ДЦПЛУ - Пещера

автор:Дума

visibility 1

Скъпо "новаторство"

автор:Аида Паникян

visibility 325

/ брой: 233

Г-н Президент, вече нямате право да мълчите!

автор:Валерия Велева

visibility 393

/ брой: 233

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ