Обратно движение
/ брой: 116
Истинска офанзива за паркирането в задръстената столица започнаха управляващите през последните дни. Първо обявиха, че ще правят паркинги съвместно с частни фирми, а впоследствие подготвиха мащабни промени за реорганизация на платеното почасово паркиране. Ще рече човек, че проблемите в тази област са от вчера и изведнъж се налагат спешни действия на загрижената администрация. Точно сега, когато вместо помощ за хората при епидемията, им се налагат нови тежести!
Общото в двете планирани изменения е, че някой ще спечели доста. И този някой няма да е софиянецът. В първия случай той ще загуби от допълнителни разходи, които ще трябва да направи, за да си остави колата в новите частни паркинги. Защото те няма да са безплатни. Във втория случай ще трябва да плаща по-често и на повече места, за да си остави колата за два часа.
Общината много хитро се измъкна от набиращата скорост кризисна ситуация с липсата на места за паркиране в града. Вместо да построи самата тя общински безплатни паркинги, прехвърля тази отговорност на друг, като на всичкото отгоре ще предоставя на този друг свои терени. Така фирмата Х ще печели от чужда собственост, като вероятно ще се опита да направи символични инвестиции.
Тук отново изниква въпросът къде отиват милионите левове, които всяка година Центърът за градска мобилност събира от платените синя и зелена зона? Това е въпрос, който пряко кореспондира със следващата заявена голяма крачка на ГЕРБ - драстичното разширяване на по-скъпата синя зона в центъра на града и увеличаването на работното й време. Как така се получи, че хем ще се вземат повече пари от столичани, хем няма да им се осигурят безплатни или поне нискотарифни паркинги из града? Все по-интересно става да се разбере къде ще отиват новите постъпления от надутите почасови платени зони? Ами пак там. Там, където отиват и сегашните приходи. Който иска да ги търси...