Няма червен крокодил!
/ брой: 276
Крокодилът винаги е зелен! Няма червено сред гигантските влечуги. И може би затова пред публиката на автосалона в Лос Анджелис най-новото Porsche се яви в нетипична за марката боя. Новият, боядисан в нюанс на зеленото, цвят, Cayman R е поредният и най-мощен представител на семейството си.
Буквата R в азбуката на Porsche е запазена за състезателен тип машини, но Cayman R е все пак кола за нормална пътна употреба, направена по същата рецепта и от същия екип като модела Boxster Spyder. За основа е взет Cayman S, колата е с 20 мм понижено окачване, използвани са други амортисьори, пружини и стабилизиращи щанги, самият автомобил е по-лек, заради използването на алуминиеви врати, спортни седалки, по-леки джанти и за най-запалените - отказ от елементи на оборудването - аудиосистемата и климатика.
В това най-спартанско обзавеждане Cayman R е с 55 кг по-лек в сравнение с изходния вариант Cayman S - масата му е 1295 кг.
Cayman R има същият като на Boxster Spyder, форсиран до 330 к.с. боксеров двигател с подов обем 3.4, л, което означава относителна мощност на колата от 254,8 к.с. на тон собствена маса. Това прави новият автомобил топ-версия на семейството Boxter/Cayman. Cayman R се ускорява от място до 100 км/ч за 4,7 сек. с роботизирана кутия и ланч-контрол, с механична кутия за 4,9 сек., а заради добрата му аеродинамика автомобилът показва и добра максимална скорост - 282 км/ч.
Това означава, че по паспортните си данни Cayman R е догонил по-скъпия вариант Porsche 911 Carrera. От Щутгарт обаче твърдят, че все пак мощната 345 к.с Carrera е по-бърза от "каймана" на пистата, както пък Cayman R превъзхожда там Spyder.
Независимо от типичната за открит автомобил непрактичност, Boxster Spyder за година е реализиран в над 1000 поръчки, което съвсем не е лошо на фона на общата годишна цифра от 5500 - 6000 произведени автомобили за семейството Boxter/Cayman. В Porsche принципно на сметката на редовно появяващите се нови специални варианти и модификации се падат около 10% от продажбите, практика, която позволява да се поддържа и стабилизира търсенето. А в бъдеще броят на версиите ще продължава да расте, особено след като през есента компанията беше оглавена от Матиас Мюлер, мениджърът измислил разклоненото "дърво" на различните модели и варианти на другите марки на немския автогигант - Audi и Volkswagen.