Новото поколение купува по-малко алкохол и цигари
/ брой: 166
Потребителите от поколение Z (родените след 1996 г.) значително по-рядко купуват тютюневи изделия и алкохол, сочат резултатите от ново проучване на Skrepka, цитирано от ТАСС. Това разкрива ясна тенденция към здравословен начин на живот. Младите все повече отдават предпочитания към плодовете и зеленчуците - 29%, а на месото - 27 на сто, за разлика от по-възрастните хора.
"Спиртните напитки и цигарите са 1,6 пъти по-малко вероятно да бъдат открити сред покупките на поколението Z. Като цяло интересът към алкохола забележимо е намалял сред всички потребители след периода на самоизолация заради коронавируса. Потребителите са се ориентирали към консумация на леки алкохолни напитки като бира и сайдер", се посочва в изследването.
Поколението Z и по-късните "милениуми" имат собствени характеристики по отношение на моделите на потребление. Хората под 30-годишна възраст са по-икономични и обръщат повече внимание на екологичността на продуктите. Това са общи тенденции, присъщи на световния пазар: най-младите предпочитат здравословен начин на живот, отговорно потребление и имат екологично мислене. Това пряко влияе върху избора на марки и продукти, които купуват, коментират още от изследователския екип.