19 Юли 2025събота12:37 ч.

Новото е добре познато старо

/ брой: 97

автор:Васил Попов

visibility 2994

Да има закон за службите за сигурност е един не само много важен, не само закъснял, но вече и наболял въпрос. От такава гледна точка обсъждането на тази тема на вчерашното заседание на Консултативния съвет за национална сигурност (КСНС) при президента е полезно. Експертите отбелязват, че колкото е полезно, толкова е и излишно. Всеки един държавен глава във всяка една държава би трябвало да бъде наясно, че специалните служби не трябва да са предмет на полемика между различните властови центрове в държавата, а трябва да са заковани.
Истината за проблема със службите за сигурност е в малко по-друга посока. На всички е ясно, че тези служби не произвеждат държавни решения, но произвеждат основната информация, върху която се вземат държавните решения. Ето защо ние се замисляме дали е правилно всичките такива структури да бъдат концентрирани в едни ръце. Ако трябва да поясним. Националната разузнавателна служба (НРС) преминава на подчинение от президента към изпълнителната власт. Т.е. в ръцете на Бойко Борисов.
Дали случайно такава концентрация на службите за сигурност не започва да ни напомня за някогашната Държавна сигурност? Тя също беше в МВР. Около това заседание на КСНС се появиха коментари и най-различни обяснения в медиите, които до голяма степен омаловажават дейността на службите. Небезизвестният син депутат Димо Гяуров дълбокомъдрено поясни, че държавното разузнаване произвеждало продукция, която се равнява на информация от прочетен вестник. Ако е така, нека припомним, че този ефрейтор от запаса, произведен в чин генерал, оглави НРС именно за да й извади зъбите, да й отреже ръцете и дори да й заличи паметта. Сегашното държавно ръководство продължава подобна разрушителна политика.
Ние нямаме възможност да присъстваме на тези заседания на КСНС, за да изкажем мнение как трябва да се изгражда системата за национална сигурност на страната. По тази причина експертните мнения предоставяме на широката общественост, която може да повлияе при вземането на политически и държавнически решения. Ако един бъдещ закон, бил той рамков или друг, определящ как да се изграждат тайните служби, не регламентира създаването на разузнавателна общност, той ще остане празен, кух и неизпълним. Всичко останало е в посока кой да разполага с информацията. И ако продължава тази некадърна абракадабра около най-важните структури на държавата, по-добре е управниците да седнат и да си четат вестници. За тях ползата ще бъде една и съща. Само хитреците ще знаят как да използват секретната информация за лично обогатяване. Ама то така си е по цял свят, с една малка разлика - отговорните държавници вкарват ползите в хазната, а други - в собствения си джоб.
 

С 14% повече са банкрутите на фирми у нас

автор:Дума

visibility 692

/ брой: 131

Чуждите инвестиции нарастват с 47 на сто

автор:Дума

visibility 654

/ брой: 131

Сред първите в ЕС сме по поскъпване на имотите

автор:Дума

visibility 700

/ брой: 131

Испания има полза от мигрантите

автор:Дума

visibility 642

/ брой: 131

Украйна ще мобилизира и мъже над 60 години

автор:Дума

visibility 679

/ брой: 131

Четири държави отказаха да купуват оръжие от САЩ

автор:Дума

visibility 630

/ брой: 131

Накратко

автор:Дума

visibility 583

/ брой: 131

Касапинът на протест

автор:Александър Симов

visibility 677

/ брой: 131

Трагедията мигранти

автор:Таня Глухчева

visibility 653

/ брой: 131

Силата на корените ни вдъхновява

автор:Ина Михайлова

visibility 759

/ брой: 131

За какво ЕС ще изхарчи 2 трилиона евро... Евентуално

автор:Дума

visibility 642

/ брой: 131

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ