02 Юни 2024неделя02:15 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Нови батерии за електромобили се зареждат само за 10 минути

/ брой: 210

автор:Дума

visibility 1061

Нови батерии за електромобили се зареждали само за 10 минути, но събирали достатъчно заряд за изминаването на над 300 километра. Твърдението е на учени от Щатския университет на Пенсилвания, които публикуваха изследването си в списание "Джаул". Този метод на зареждане ще реши един от основните проблеми на изцяло електрическите коли, пише АФП. Сегашните батерии нямат подобни способности, защото литият в тях не може да понесе толкова мощен заряд за кратко време и започва да се втвърдява около анодите, което значително скъсява живота на батерията.

Според Чао-Янг Уонг от Щатския университет на Пенсилвания ефектът може да се избегне, като цялата батерия се нагрее до около 60 градуса по Целзий.

Експериментите се оказали успешни, но засега остава проблемът как да бъде направено устройството, което загрява батериите по-малко, за да бъде приложимо във всекидневието.

Поради големите количества електроенергия, с които ще бъде захранвана батерията през тези 10 минути, има нужда и от допълнителни гаранции за безопасността на системата.

"Бързото зареждане е необходимо на електрическите автомобили, за да могат да се конкурират с традиционните. То е едно от най-силно търсените неща в разработката на тази технология", казва Рик Саклибън от Американското общество на химиците.

Автомобилите от актуалното поколение на Тесла имат нужда от поне 30 минути зареждане, с което получават само частичен заряд.

Личните карти поскъпват почти двойно

автор:Дума

visibility 784

/ брой: 101

Въвеждат таван на изпитите за шофьорска книжка

автор:Дума

visibility 781

/ брой: 101

Газът от Азербайджан ще покрие 81% от вноса през юни

автор:Дума

visibility 685

/ брой: 101

Животновъди блокират Подбалканския път

автор:Дума

visibility 668

/ брой: 101

Сигнално действие в ядрената сфера

автор:Дума

visibility 818

/ брой: 101

Българи в затвора за измама на Острова

автор:Дума

visibility 771

/ брой: 101

Фетхуллах Гюлен бил отвлечен в САЩ

автор:Дума

visibility 975

/ брой: 101

По-високи мита за зърното от Русия и Беларус

автор:Дума

visibility 742

/ брой: 101

Здравето като бизнес

автор:Таня Глухчева

visibility 769

/ брой: 101

Идеология в технологията

visibility 791

/ брой: 101

Най-важно е да не губиш връзката с хората

автор:Юлия Кулинска

visibility 770

/ брой: 101

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ