27 Април 2024събота00:23 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Нови батерии за електромобили се зареждат само за 10 минути

/ брой: 210

автор:Дума

visibility 1030

Нови батерии за електромобили се зареждали само за 10 минути, но събирали достатъчно заряд за изминаването на над 300 километра. Твърдението е на учени от Щатския университет на Пенсилвания, които публикуваха изследването си в списание "Джаул". Този метод на зареждане ще реши един от основните проблеми на изцяло електрическите коли, пише АФП. Сегашните батерии нямат подобни способности, защото литият в тях не може да понесе толкова мощен заряд за кратко време и започва да се втвърдява около анодите, което значително скъсява живота на батерията.

Според Чао-Янг Уонг от Щатския университет на Пенсилвания ефектът може да се избегне, като цялата батерия се нагрее до около 60 градуса по Целзий.

Експериментите се оказали успешни, но засега остава проблемът как да бъде направено устройството, което загрява батериите по-малко, за да бъде приложимо във всекидневието.

Поради големите количества електроенергия, с които ще бъде захранвана батерията през тези 10 минути, има нужда и от допълнителни гаранции за безопасността на системата.

"Бързото зареждане е необходимо на електрическите автомобили, за да могат да се конкурират с традиционните. То е едно от най-силно търсените неща в разработката на тази технология", казва Рик Саклибън от Американското общество на химиците.

Автомобилите от актуалното поколение на Тесла имат нужда от поне 30 минути зареждане, с което получават само частичен заряд.

13 зърнари са взели 52 млн. лв. субсидии

автор:Дума

visibility 436

/ брой: 80

Войната в Украйна удвои приходите на ВМЗ-Сопот

автор:Дума

visibility 457

/ брой: 80

Хващат най-много негодни банкноти от 10 лева

автор:Дума

visibility 409

/ брой: 80

ВМРО-ДПМНЕ води на първия тур

автор:Дума

visibility 436

/ брой: 80

Расте напрежението между САЩ и Китай

автор:Дума

visibility 497

/ брой: 80

Педро Санчес подава оставка?

автор:Дума

visibility 430

/ брой: 80

Накратко

автор:Дума

visibility 358

/ брой: 80

По български

автор:Евгени Гаврилов

visibility 493

/ брой: 80

15 сергии

автор:Таня Глухчева

visibility 492

/ брой: 80

Хем най-бедни, хем богаташи...

visibility 435

/ брой: 80

Абсурдът "Боташ"

автор:Румен Овчаров

visibility 430

/ брой: 80

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ