20 Април 2024събота18:02 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Нови батерии за електромобили се зареждат само за 10 минути

/ брой: 210

автор:Дума

visibility 1024

Нови батерии за електромобили се зареждали само за 10 минути, но събирали достатъчно заряд за изминаването на над 300 километра. Твърдението е на учени от Щатския университет на Пенсилвания, които публикуваха изследването си в списание "Джаул". Този метод на зареждане ще реши един от основните проблеми на изцяло електрическите коли, пише АФП. Сегашните батерии нямат подобни способности, защото литият в тях не може да понесе толкова мощен заряд за кратко време и започва да се втвърдява около анодите, което значително скъсява живота на батерията.

Според Чао-Янг Уонг от Щатския университет на Пенсилвания ефектът може да се избегне, като цялата батерия се нагрее до около 60 градуса по Целзий.

Експериментите се оказали успешни, но засега остава проблемът как да бъде направено устройството, което загрява батериите по-малко, за да бъде приложимо във всекидневието.

Поради големите количества електроенергия, с които ще бъде захранвана батерията през тези 10 минути, има нужда и от допълнителни гаранции за безопасността на системата.

"Бързото зареждане е необходимо на електрическите автомобили, за да могат да се конкурират с традиционните. То е едно от най-силно търсените неща в разработката на тази технология", казва Рик Саклибън от Американското общество на химиците.

Автомобилите от актуалното поколение на Тесла имат нужда от поне 30 минути зареждане, с което получават само частичен заряд.

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 468

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 348

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 321

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 325

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ