Некадърност без предел
/ брой: 227
Из България е пълно с пътища, пейзажът около които изглежда като гробище. Параклиси от двете страни, паметници, жалейки по дървета и билбордове, паметни плочи. Днес сме в ступор от жертвите по пътя Сопот-Микре. В Креснеското дефиле е същото. Пътят Русе-Бяла е зловещ. Знаем как се кара и как се претрепват между Варна и Бургас.
И всеки път следва една и съща управленска безпомощност. Следва доказателство колко безпределна некадърност, некомпетентност и тотален непрофесионализъм са завладели т.нар. контролни органи на държавата. Властници с променени лица си правят "извънредни заседания", предлагат "драконовски мерки", раждат велики идеи за някакви регистри, видеокамери и евростандарти. Измислят поредни безсмислени промени в Закона за движение по пътищата, а той отдавна е абсолютно неприложим и няма човек в републиката, който да знае какво точно пише в него. За катаджия, който го познава в детайли, сме готови награда да дадем...
С какво камерата в автобуса ще предотврати катастрофите? С какво регистърът на автосервизите и автоморгите ще предотврати катастрофите? С какво думите на шефа на "Пътна полиция" "мобилни камери има във всяка областна дирекция на МВР и е въпрос на организация къде и в кои часове на деня да работят" ще предотвратят катастрофите? С какво пиарската срещичка в кабинета на Борисов с бонбонки и шоколадчета на масата ще предотврати катастрофите?
С нищо. Проблемът се корени в разшифровката на абревиатурата КАТ. Контрол на автомобилния транспорт. Няма контрол, няма полицаи по пътищата, няма санкции, няма професионален анализ къде какво следва да се направи, няма възмездие за безумно поведение на пътя - от блещенето в телефона в движение и спиране в аварийна лента, за да си цъкаш във фейсбука, през нагло фучене в буслентата до изпреварване на напълно забранено място, щото си гявол и щото не ти пука.
Докато нещото, наречено КАТ, не бъде научено какво работи, на пътя ще има смърт.