19 Април 2024петък11:44 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Недостиг на пилоти за гражданската авиация

/ брой: 53

автор:Дума

visibility 661

Продължава тенденцията за недостиг на пилоти, което кара българските авиокомпании да прибягват до услугите на чуждестранни летци. През 2018 година около 5% от пилотите са били от други държави, а сега те вече са 10% от авиационния състав. 

"През летния период на 2023 г. делът на заетите чуждестранни пилоти в български авиокомпании вероятно ще достигне 15%", заяви председателят на Асоциацията на българските авиокомпании Светослав Станулов.

Според него през 2022 г. България е достигнала близо 75% от равнището на международните полети за 2019 г. По думите му пътниците по международните полети през 2022 г. са достигнали общо 8,583 млн., докато през 2019 г. са били 11,474 милиона. Международните полети традиционно се осъществяват през 4-те летищата в страната - София, Варна, Бургас и Пловдив. 

"През миналата година най-голямото непредвидено предизвикателство  беше войната на Русия с Украйна, която хвърли глобалната икономика в рецесия, с неочаквано високи нива на инфлация, повишени лихвени проценти и цени на горива, загубени пазари, нарушени вериги за доставки на суровини и материали, затворено въздушно пространство", обясни председателят на АБА.

Според него през 2022 г. поръчките на самолети бяха най-много от 2014 г. насам, но доставените в авиокомпаниите самолети бяха значително под нивата преди КОВИД-19 поради проблеми във веригите за доставки на материали и компоненти.

Към края на 2022 г. действащи са 19 въздушни превозвача с валиден лиценз да оперират в България. В момента повечето самолети на българските авиокомпании работят на други пазари. Запазва се и се задълбочава тенденцията за забележимо и трайно навлизане на българските авиокомпании на европейския пазар.

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 65

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 86

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 86

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 65

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 70

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 57

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 62

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 70

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 65

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ