01 Април 2023събота10:10 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес от запад облачността временно ще се разкъса и намалее, но преди обяд над източната половина от страната ще е значителна и на места все още ще превалява дъжд. Ще духа до умерен, в Дунавската равнина и Горнотракийската низина - и временно силен вятър от запад-северозапад. Затоплянето ще продължи и преобладаващите максимални температури ще бъдат между 17° и 22°, в София - около 18°. Днес от запад облачността временно ще се разкъса и намалее, но преди обяд над източната половина от страната ще е значителна и на места все още ще превалява дъжд. Ще духа до умерен, в Дунавската равнина и Горнотракийската низина - и временно силен вятър от запад-северозапад. Затоплянето ще продължи и преобладаващите максимални температури ще бъдат между 17° и 22°, в София - около 18°.

Недостиг на пилоти за гражданската авиация

/ брой: 53

автор:Дума

visibility 1871

Продължава тенденцията за недостиг на пилоти, което кара българските авиокомпании да прибягват до услугите на чуждестранни летци. През 2018 година около 5% от пилотите са били от други държави, а сега те вече са 10% от авиационния състав. 

"През летния период на 2023 г. делът на заетите чуждестранни пилоти в български авиокомпании вероятно ще достигне 15%", заяви председателят на Асоциацията на българските авиокомпании Светослав Станулов.

Според него през 2022 г. България е достигнала близо 75% от равнището на международните полети за 2019 г. По думите му пътниците по международните полети през 2022 г. са достигнали общо 8,583 млн., докато през 2019 г. са били 11,474 милиона. Международните полети традиционно се осъществяват през 4-те летищата в страната - София, Варна, Бургас и Пловдив. 

"През миналата година най-голямото непредвидено предизвикателство  беше войната на Русия с Украйна, която хвърли глобалната икономика в рецесия, с неочаквано високи нива на инфлация, повишени лихвени проценти и цени на горива, загубени пазари, нарушени вериги за доставки на суровини и материали, затворено въздушно пространство", обясни председателят на АБА.

Според него през 2022 г. поръчките на самолети бяха най-много от 2014 г. насам, но доставените в авиокомпаниите самолети бяха значително под нивата преди КОВИД-19 поради проблеми във веригите за доставки на материали и компоненти.

Към края на 2022 г. действащи са 19 въздушни превозвача с валиден лиценз да оперират в България. В момента повечето самолети на българските авиокомпании работят на други пазари. Запазва се и се задълбочава тенденцията за забележимо и трайно навлизане на българските авиокомпании на европейския пазар.

Магнитни бури през април

автор:Дума

visibility 105

Ден за размисъл

автор:Дума

visibility 117

Заменят руската система за управление в АЕЦ "Козлодуй"

автор:Дума

visibility 398

/ брой: 63

Българският мед залежава заради внос от Украйна

автор:Дума

visibility 343

/ брой: 63

Производствените цени нарастват по-бавно

автор:Дума

visibility 268

/ брой: 63

Полша ограничава вноса на украинско зърно

автор:Дума

visibility 279

/ брой: 63

Българин е задържан в Белгия за тероризъм

автор:Дума

visibility 264

/ брой: 63

И чехите не искат пенсионна реформа

автор:Дума

visibility 267

/ брой: 63

Вашингтон отряза Киев за изтребители Ф-16

автор:Дума

visibility 252

/ брой: 63

Номер Едно

автор:Боян Бойчев

visibility 283

/ брой: 63

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ