Наука и техника за младежта!
/ брой: 17
В ръководството на най-успешната марка на гиганта General Motors - Chevrolet, няма прости хора. В момента целта им е да "гушнат" един много сериозен сектор сред купувачите на нови автомобили - младежкия. Според статистиката жителите под 30 години зад Океана са около 80 милиона и това са всъщност около 40% от всички потенциални купувачи на автомобили. Тази група от населението само на САЩ консолидира покупателна мощ в размер на 1 трилион щатски долара (781 милиарда евро).
По старото правило - без участие няма привързаност, маркетолозите на марката цяла година са събирали и анализирали желанията на млади американци от Ню Йорк и Калифорния. И са намерили сериозно опровержение на тезата, че любовта съм автомобилите преминава в миналото - те продължават да интересуват младите хора! Въз основа на получената обратна информация дизайнерите на Chevrolet с новите си концептуални разработки се опитват да отразят стилистиката и функционалните характеристики, които младите хора са пожелали да видят в своя бъдещ нов автомобил.
"Chevrolet винаги е защитавал стремежа на всяко следващо поколение към по-добро", отбеляза президентът на General Motors Северна Америка Марк Рюс и от марката представиха два "младежки" концепта на изложението в Детройт в началото на месеца - Code 130R и Tru 140S.
Първият е четириместно спортно купе с изчистен вертикален профил. Новото лаково покритие тип металик с яркочервена тоналност е съчетано с матовозлатисто анодизирано покритие на колелата, а стилистиката на задвижвания от задните колела Code 130R отдава дължимото на богатата спортна традиция на марката. Агресивното оформление на предната част, типичните за Chevrolet масивни арки на калниците, праволинейна стилистика на страничния профил и спортната емблема с кръстосани флагове на Chevrolet, концептуалният Code 130R очертават ярка връзка със спортните традиции на Chevrolet. Колата е с хибридно задвижване от бензинов турбодвигател и технологията eAssist, включваща електромотор. Посредством автоматично изключване на двигателя с вътрешно горене при спиране, рекуперацията на излишната енергия при намаляване на скоростта и плавно разгръщане на въртящия момент при ускорение, тази концепция издига на ново равнище мерките за електрификация на автомобила, осъществявайки оптимален баланс между динамиката на турботехнологията и икономичността.
Tru 140S е "достъпно екзотично" спортно купе с четири места и предно предаване. Матовобялото външно лаково покритие и спортните хромирани колела с емблеми с кръстосани флагове на Tru 140S му придават впечатляваща външност със самоуверено и екзотично излъчване с внушение за високо ниво и бързина. Tru 140S използва аналогична технологична платформа с тази на Chevrolet Cruze и на революционния електромобил с възможност за удължаване на пробега Chevrolet Volt.
Моторът и на двете машини е еднакъв - бензинов, четирицилиндров 1.4л Ecotec (150 к.с., 200 Нм), който в случая с купето Code 130R е с комплекса eAssist, включващ елмотор-генератор и литиево-йонен акумулатор. Разходът на гориво, обаче и при двата модела е еднакъв - към 5,8 л/100 км. Кутиите са по избор - шестстепенна механична или автоматична.
Интериорите на двата автомобила засега са само в компютърен вид, но е ясно, че младата "чета" ги иска четириместни и онлайн - предвидена е система за синхронизация с телефони Chevrolet MyLink, достъп до WiFi и проектор с показване данните на предното стъкло.
С оглед на младежката група купувачи от марката предполагат, че цените на евентуалните серийни версии на колите ще са между 20 000 и 25 000 щатски долара.
"Разбрахме, че младите потребители търсят функционалност, опакована в характерната за спортните купета естетика. Формите на Code и Tru намериха добър отзвук сред тази публика," отбеляза Франк Сосидо, директор на студията за авангарден дизайн на GM Северна Америка в Лос Анджелис, където са били разработени двата концептуални модела.
След изложението в Детройт двата концептуални модела ще бъдат представени на основните автомобилни салони по света, на значими обществени събития, индивидуални срещи и други форуми като например студентски градчета. Chevrolet ще ангажира потенциалните потребители и с помощта на възможностите, които предоставят социалните мрежи.