Над 10 хиляди хранителни магазина са фалирали у нас за 10 години
/ брой: 227
Над 10 000 магазина за хранителни стоки са затворили за последните 10 години в България, а което прави по два магазина на ден, стана ясно на конференцията "Търговия с човешко лице". "Пазарът за бързооборотни стоки в последните години расте, той е около 15 милиарда лева и този ръст не се дължи основно на инфлация, а в последната година се дължи и на обема на продажбите и на стойността на стоките. Ако пречупим обаче тези пари през магазини, това прави по 2300 лева средно на един магазин - средства за персонал, инвестиции, печалба и тенденцията за спада на обектите най-вероятно ще продължи и напред", коментира Димитър Вутков ръководител на сектор "Франчайз" в една от големите търговски вериги у нас.
По думите му българите ходят до магазин от традиционната търговия всеки трети ден и харчат по 12,50 лева. Веригите от модерната търговия с експанзията си и с инвестиции в промоции и реклама успяват да накарат потребителя да ги посещава средно по един път на две седмици и да пазарува средно за по 25-30 лева, посочи Вутков.
Около 50 на сто от кошницата на потребителя е съставена от свежи продукти като месо, колбаси, сирене, кашкавал, прясно мляко, плодове и зеленчуци, хляб.
България е на второ място в Европа по най-висок дял на свежата кошница, защото българите традиционно приготвят храната си вкъщи, а ежедневното готвене прави търсенето на свежи храни важно, стана ясно още по време на конференцията.