19 Април 2024петък19:41 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

На волана му остават само 15 години "живот"

/ брой: 249

автор:Дума

visibility 1819

Новата мода сред развойните центрове на големите автопроизводители се нарича "автономен автомобил". Под това определение се разбира модерен автомобил, наблъскан с всякакви електронни чудесии, които му позволяват да се движи сам по пътищата, докато водачът му се наслаждава на разговор със спътниците си например или си почива след тежки бизнес срещи, прибирайки се на път към къщи.
Тези автомобили все още не са многобройни, въпреки че в някои американски щати вече са легитимни за движение по пътищата, при положение че производителят е внесъл няколко милиона долара гаранция за тях. Около развитието на тези автономни транспортни средства се очертава един много интересен момент - по всяка вероятност автомобилният волан, какъвто го познаваме от вече над 100 години, ще прекрати своето съществуване в автомобилите.
С такова предсказание излезе например Хан Хендрикс, вицепрезидент по развитието на напредничави продукти на компанията Johnson Controls, която е сред главните световни разработчици и доставчици на компоненти за автомобилната промишленост. Това си мнение топмениджърът на Johnson Controls изказа в интервю за изданието The Detroit News, наблягайки на това, че прогресът в развитието на автономно движещите се автомобили, футуристичните им интериори, новите технологии на шаситата им и самият принцип за използване на самоуправляващия се автомобил ще дръпнат традиционния волан като орган на управлението на колата на втори план, като в същото време ще станат ненужни кормилното стъбло пък и самият волан. Автономният автомобил практически не се нуждае от предавани по механичен път команди от страна на водача. Но все пак Хан остави шансове на волана за още "живот", като сподели, че до реалното масово използване на автономните коли без волан има поне още 10-15 години.
"След 2025 година воланът няма да играе доминираща роля в автомобилния интериор - каза Хендрикс, говорейки в щабквартирата на компанията в Плимут. - С технологията за автономно движение на автомобилите отпада нуждата от постоянно взиране на водача напред пред колата, той няма да има нужда и от традиционното приборно табло. Подобен автомобил може да се разглежда като кутия, в която просто сядате, задавате й целта на движение и тя ви доставя на нужното място".
Според мнението на специалистите от Johnson Controls технологията на автономното каране ще направи ненужни редица аспекти, които от десетилетия са били от изключителна важност за автомобилните производители. Управлението на мощността, на максималния въртящ момент, работата на усилвателя на кормилния механизъм ще стават все по-маловажни фактори, защото през следващото десетилетие шофьорите ще отстъпват все повече от функциите си при карането на автомобилната автоматика и няма да държат през цялото време волана.
Много добра илюстрация на този процес са вече масово навлизащите в по-скъпите модели системи за автоматично паркиране, някои от които дори не изискват присъствие на водача в кабината на колата. Подобни системи вече се предлагат на пазара в модели на Ford Motor Co, Volvo, Nissan Motor Co и дори на китайската компания BYD.
Хендрикс сподели, че от Johnson Controls готвят радикални предложения за промени в интериорите на колите и още през следващия месец имат насрочени разговори по въпроса с девет свои основни клиенти-автопроизводители от Китай, Европа и Северна Америка. От Johnson Controls подготвят срещи и с експерти в отрасъла, и с визионери, които могат да подскажат нови направления за работата на инженерите на комапнията.

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 468

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 348

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 321

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 325

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ