Много въпроси към "паяците"
/ брой: 152
Разширяване на платените зони за паркиране - това е новата идея, която се прокарва тихомълком от Столичната община и вече тече "разяснителна" кампания из малките общини в града за това колко полезно за софиянци било това дело. В същото време в съда вървят дела срещу събирането на такси за т.нар. "паяци" в София и въвеждането на платени зони в рамките на града. Въпреки някои постановления на съда, "паяците", представлявани от търговското дружество "Център за градска мобилност", без никакво притеснение и всекидневно събират почасови такси за всяка кола в столицата. Явно има полза от това, щом вече се опитват и да разширят зоната за плащане. Няма да се спираме на абсурдите, които не позволяват дори на живеещи в т.нар. платени зони да паркират по местоживеене безплатно. Поне такава е демократичната практика в демократична Европа.
Голямата тема, по която от години Столичната община мълчи, е отчетността на парите, които минават през нея от тази дейност. Над десетилетие е валидна традицията повечето такси и глоби от паркиране да са забулени в тайнственост. В толкова коментираното дружество, което първоначално се наричаше "Паркинги и гаражи", а после беше преименувано на "Център за градска мобилност" ЕАД, бяха налети за тази година почти 90 млн. лв. кредит, взет от Столичната община. Аргументът беше, че трябва да се покрият разходите на тези, дето събират парите за всяка паркирана кола в централните части на София. Интересното е, че никога това дружество не е завършвало на печалба в своята история и затова има печалната слава, че именно оттам се "източват" парите на столичани. Затова е време някой да отговори на въпроса, ако едно дружество е на загуба, как след толкова години не е закрито? Или трябва да предположим по логика, че щом нещо съществува на загуба, значи загубите му са само на хартия. Но пък къде му отиват печалбите? Все теми, по които кметът на София дължи точни отговори в цифри.