18 Май 2024събота08:03 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Латентен фалит

/ брой: 199

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1187

Компанията "БДЖ-Пътнически превози" спря "временно" обществената поръчка за доставка на 42 нови влака, след като в КЗК е получена жалба срещу търга. Мярката е поискана от китайската компания CRRC (China Railway Rolling Stock Corporation). Преди това същото направиха и други двама кандидат-доставчици - "Сименс" и "Шкода". Участниците се жалват от разясненията на процедурата, които са получили от държавната компания. Съмненията около нея стартираха още преди обявяването на поръчката през лятото, а експерти от сектора предупредиха, че условията са стъкмени по мярката на определен кандидат. В последния момент тръжните условия за купуването на нови влакове са променени, така че да спечели той. Част от основните параметри в поръчката са занижени спрямо препоръките на консултантите и европейските изисквания - скоростта на влаковете е намалена от 200 км/ч на 160 км/ч, броят на пътниците - от 350 на 230, а срокът за гаранционната поддръжка е наполовина по-кратък - 15 години. Оставяме настрана въпроса за експертния капацитет на работещите там чиновници, които явно не могат да напишат свестни условия за търг. По-важното е друго. Тези нови влакове са жизнено важни за железниците, за да заприличат те що-годе на компания, предоставяща обществена услуга, за която държавата всяка година налива милиони левове субсидии. Току-виж новите влакове привлекат повече пътници, които си плащат реалната цена на билетите и по този начин загубите на превозвача да намалеят.
Всичко това обаче се отлага за бъдеще неопределено време, което намалява шанса "БДЖ - Пътнически превози " да излезе от състоянието си на латентен (скрит) фалит. В един нормален свят предприятия като това трудно могат да съществуват. В България обаче, те не просто съществуват, но и не спират да гълтат огромен обществен ресурс без особен резултат.

 

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 603

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 560

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 572

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 605

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 552

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 641

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 573

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 659

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 583

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 491

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ