04 Май 2024събота09:23 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Латентен фалит

/ брой: 199

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1149

Компанията "БДЖ-Пътнически превози" спря "временно" обществената поръчка за доставка на 42 нови влака, след като в КЗК е получена жалба срещу търга. Мярката е поискана от китайската компания CRRC (China Railway Rolling Stock Corporation). Преди това същото направиха и други двама кандидат-доставчици - "Сименс" и "Шкода". Участниците се жалват от разясненията на процедурата, които са получили от държавната компания. Съмненията около нея стартираха още преди обявяването на поръчката през лятото, а експерти от сектора предупредиха, че условията са стъкмени по мярката на определен кандидат. В последния момент тръжните условия за купуването на нови влакове са променени, така че да спечели той. Част от основните параметри в поръчката са занижени спрямо препоръките на консултантите и европейските изисквания - скоростта на влаковете е намалена от 200 км/ч на 160 км/ч, броят на пътниците - от 350 на 230, а срокът за гаранционната поддръжка е наполовина по-кратък - 15 години. Оставяме настрана въпроса за експертния капацитет на работещите там чиновници, които явно не могат да напишат свестни условия за търг. По-важното е друго. Тези нови влакове са жизнено важни за железниците, за да заприличат те що-годе на компания, предоставяща обществена услуга, за която държавата всяка година налива милиони левове субсидии. Току-виж новите влакове привлекат повече пътници, които си плащат реалната цена на билетите и по този начин загубите на превозвача да намалеят.
Всичко това обаче се отлага за бъдеще неопределено време, което намалява шанса "БДЖ - Пътнически превози " да излезе от състоянието си на латентен (скрит) фалит. В един нормален свят предприятия като това трудно могат да съществуват. В България обаче, те не просто съществуват, но и не спират да гълтат огромен обществен ресурс без особен резултат.

 

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 1211

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 1187

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 1073

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 1222

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 1401

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 1199

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 1167

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 1372

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 1202

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 1311

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ