21 Юли 2025понеделник11:49 ч.

Lamborghini Veneno - най-скъпият "бик" на света!

/ брой: 57

автор:Дума

visibility 2574

На щанда на луксозната спортна марка Lamborghini в изложбения комплекс Palexpo тропна яко с "копита" и мощта на своите 750 к.с. най-скъпият "бик" на марката, ползваща свирепото животно за своя емблема - пълноприводният и много дребно сериен модел Veneno. Традиционно за марката, наричаща моделите си на геройски загинали на арената бикове, Veneno е наречен на името на печално известен бик, убил през 1914-а година тореадора Хосе Санчес Родригес.
Всъщност този автомобил не е тип прототип за прочутото състезание 24-е часа на Льо Ман или някоя друга пистова фурия. Това е съвършенно нов модел на Lamborghini с пълни права за движение по нормални пътища и регистрация. По мощността си този средномоторен автомобил отстъпва на двата върха на автосалона в Женева - McLaren P1 и Ferrari LaFerrari. Но от друга страна това ново Lamborghini е с няколко глави по-"висоок" от тези два, може би най-пъргави модела на съвремието ни.
На първо място от него ще има на белия свят само три екземпляра, които дори вече си имат предварително платили ги стопани. На второ място Veneno е около три пъти по-скъп от италианския и английски модели с цената си над три милиона евро. И на трето, новото не супер-, а хипер-Lambo, с което италианците отбелязват 50-годишния  юбилей на марката и фирмата си, е с пъти по-ефектен на външен вид от същите McLaren P1 и Ferrari LaFerrari взети заедно! И това не е комплимент, а чиста констатация на всички, които видяхме на живо колата в Palexpo.
Трудно е да се каже, че Lamborghini Veneno е красив модел, напротив, той е убийствен с крещящото си "бойно" телосложение и заден плавник в стила на Audi R18. Колата е развите на базата на купето Lamborghini Aventador LP700-4, като е ползван неговият карбонов монокок и двураменното окачване с хоризонтални като при Формула 1 пружини и амортисьори. Всички външни панели на каросерията също са направени от карбон.
Двигателят е с атмосферно пълнене V12 6.5 л, седемстепенната предавателна кутия ISR е естествено роботизирана, задвижването, типично за моделите на марката, е постоянно на четирите колела. Естествено, двигателят, който се ползва и при модела Phaeton на Volkswagen е яко форсиран до 750 к.с. за сметка на облегченото засмукване и изпускане на работните газове, както и заради
оптимизираната система за охлаждане.
Любопитен факт е, че въпреки че изостава по мощност от McLaren P1 и Ferrari LaFerrari с техните по 1000 к.с. от хибридните им агрегати бензин-ток, новото Lambo почти не им отстъпва по динамичност - изстрелва се от място до 100 км/ч за само 2,8 сек. и развива максимална скорост от 355 км/ч.
Седалките на колата са изработени от специално патентования от Lamborghini материал Forged Composite, а тапицерията е от карбонова мека тъкан CarbonSkin, дебютирала за пръв път в спидера Aventador J. Уникален е и скоростомера на колата - освен стотиците километри отмерва също и претоварванията на теглото в колата по завоите, спиранията и ускоряванията.
В Женева показаха т.н. "нулев" прототип, който навярно ще остане в музея на марката, а трите "серийни" клиентски модела ще носят на страниците си по една лента с по един от цветовете на италианското знаме - бяло, зелено и червено, така че наистина всеки един от тях ще е уникален, без да броим скритите клиентски заявки за допълнително оборудване.

Заловиха рекордно количество кокаин за 37 млн. лева

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 132

Шофьорите вече не могат да откажат тест за опиати

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 132

Увеличиха наказанията за престъпления срещу животни

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 132

Бедността в България се увеличава през 2024 г.

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 132

Овцевъдите искат драконовски мерки срещу шарката

автор:Дума

visibility 2

/ брой: 132

10% ръст на цените и приходите на хотелиерите

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 132

Украински дронове атакуваха Москва

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 132

Антиимигрантски протести във Варшава

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 132

Румъния не може да спаси наводнената солна мина

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 132

Накратко

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 132

Завръщането

автор:Александър Симов

visibility 1

/ брой: 132

Диагноза

visibility 2

/ брой: 132

Натиск върху съда

visibility 1

/ брой: 132

Признателност към Апостола

visibility 1

/ брой: 132

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ