21 Юли 2025понеделник18:55 ч.

КЗК видя монопол на медийния пазар

автор:Дума

visibility 155

Недобросъвестни практики на телевизионния пазар е открила Комисията за защита на конкуренцията. Това става ясно от съобщение на КЗК във връзка с направен секторен анализ на медийния пазар в България. При предишните си подобни наблюдения, комисията не откриваше проблеми.
В новия документ обаче се говори за медийна концентрация и насочване на рекламни бюджети към големи медийни групи. Затова КЗК препоръчва създаването на регистър на собствениците на медии и разпространители на медийно съдържание.
Наблюдават се недобросъвестни практити при отчитането на абонатите на платформените оператори, които имат за резултат влошаване на пазарните условия и изкривяване на конкуренцията на пазара, се казва в анализа на регулатора. В тези условия, се казва още в становището, възстановяването на пазарната среда би следвало да се търси в провеждането на политики за изчистване на "сивия сектор", за да могат да настъпят пазарните ефекти.
Като друг проблем в анализа се откроява насочването на основната част от рекламните бюджети към големите медийни групи, което поставя на изпитание оцеляването на по-малките участници. Поради това КЗК счита, че всички допълнителни финансирания (извън установения начин на финансиране и/или бизнес модел) на участници на съответните пазари с публични средства, в това число целеви средства по програми, следва да се извършват при ясни правила, прозрачни, недискриминационни условия и осъществяване на ефективен контрол, се казва в съобщението.
Относно посочения от част от пазарните участници проблем, който засяга липсата на надеждна информация за тиражите на печатните издания, КЗК препоръчва да се обсъдят от компетентните органи и съответните заинтересовани страни, направените в тази връзка предложения на браншовите организации и заинтересованите страни, с цел предприемане на политики за тяхното решаване.
КЗК е информирала за резултатите от проучването си Народното събрание, Министерския съвет, министъра на икономиката, министъра на финансите и министъра на културата, за предприемане на подходящи мерки във връзка с функционирането на медийните пазари.

Бедността в България се увеличава през 2024 г.

автор:Дума

visibility 833

/ брой: 132

Овцевъдите искат драконовски мерки срещу шарката

автор:Дума

visibility 874

/ брой: 132

10% ръст на цените и приходите на хотелиерите

автор:Дума

visibility 919

/ брой: 132

Украински дронове атакуваха Москва

автор:Дума

visibility 848

/ брой: 132

Антиимигрантски протести във Варшава

автор:Дума

visibility 961

/ брой: 132

Румъния не може да спаси наводнената солна мина

автор:Дума

visibility 872

/ брой: 132

Накратко

автор:Дума

visibility 859

/ брой: 132

Завръщането

автор:Александър Симов

visibility 842

/ брой: 132

Диагноза

visibility 877

/ брой: 132

Натиск върху съда

visibility 837

/ брой: 132

Признателност към Апостола

visibility 905

/ брой: 132

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ