18 Май 2024събота01:01 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Кой определя цените?

/ брой: 194

автор:Мая Йовановска

visibility 645

От таксиметровия бранш обявиха, че с 20 стотинки трябва да се повиши цената на тарифата за километър в София. С аргумента, че това не се е случвало от пет години. Вярно е, официално цената отдавна не е повишавана, беше същата и при 1,20 лв. за литър бензин. Но е вярно и друго, че някои от години си возят на двойна, че и повече от двойна цена.
Може да направите проста проверка, като се повозите за разстояние, на което знаете размера и след това разделите поисканата от шофьора сума, на обявената върху стъклото тарифа. Ще ви учуди факта, колко разтеглива е София. С това комай гражданите на столицата са наясно и даже са свикнали. Но защото не е виновен тоя, дето яде питката, а оня, дето му я дава, трябва да попитам: дали шофьорите са единствените заподозрени в тая каша?
В страната има около 40 хиляди таксиджии, от които около 6-7 хиляди са в София. Защото голяма част от тях висят с хиляди левове лизинг за колата, а трябва децата им поне да се хранят, не могат да си позволят да плащат осигуровки. По оценки на бранша 35 хиляди са без здравна осигуровка, няма да имат право и на пенсия. Та тия хора не смеят да повишат официалната тарифа, макар за това да имат основания. И така всички - и потребители, и таксиджии, се оказахме в един общ капан. Къде обаче в тая каша е държавата, след като именно тя чрез Автомобилна администрация трябва да контролира? Или въобще я няма (което не ми се вярва), или с нейното мълчаливо съгласие години наред цените се определят от сивата икономика.



 

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 603

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 560

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 572

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 605

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 552

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 641

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 573

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 659

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 583

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 491

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ