17 Август 2022сряда00:23 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес ще бъде предимно слънчево. Около и след обяд ще се развива купеста и купесто-дъждовна облачност и на места ще има краткотрайни валежи и гръмотевици. Ще духа слаб вятър от северозапад. Максималните температури ще бъдат между 29° и 34°, в София - около 29°. Днес ще бъде предимно слънчево. Около и след обяд ще се развива купеста и купесто-дъждовна облачност и на места ще има краткотрайни валежи и гръмотевици. Ще духа слаб вятър от северозапад. Максималните температури ще бъдат между 29° и 34°, в София - около 29°.

Успехи

Китайци пият "Кукери"

Българин произвежда крафт бира в Поднебесната империя и разказва за нашите обичаи

/ брой: 126

автор:Дума

visibility 152

Асен ВЕЛИНОВ



Най-старата потвърдена алкохолна напитка в света е китайска - според археолози тя се датира отпреди около 9000 години. Най-популярният днес китайски алкохол - байдзиуто, също е на възраст над две хиляди години.
Днес Китай е най-бързо растящият пазар на бира. Най-продаваното пиво в света е китайско - Snow Beer. Сред най-продаваните десет бранда бира в света четири са китайски, като само Tsingtao има международна популярност. В град Qingdao, на който е наречена бирата, от почти 30 години се провежда ежегоден мащабен бирфест. Пазарът и вкусовете на потребителите в Китай еволюират - търсят се нови вкусове и преживявания.
В центъра на този динамичен процес днес е и един българин. Илко Илиев от Враца, който от десет години живее и работи в Поднебесната империя. Той е създател на успешен бранд за крафт бира. Нарекъл е пивото "Кукери" и го предлага по интересен начин в южния крайбрежен град Сямън.




"Моята история в Китай започна с едногодишен проект за работа в сектора за възобновяеми източници на енергия. И така десет години", споделя Илко. В момента е ангажиран в областта на технологиите в спорта, а като хоби и допълнителен бизнес се занимава с производство на крафт бира.
"И ние, българите, имаме хубави вина като французите. И китайците имат добри бири, но налагането им на чуждия пазар не е лесно. Всичко опира до маркетинга", казва българинът.
Илко разказва, че консумацията на бира в Китай, също като в България, е доста голяма. В последните години все повече хора започват да се ориентират към крафт бирата. "Китайците обичат да пият алкохол бързо, повечето питиета се пият на екс. Те имат доста игри, свързани с пиене (например със зарове и карти), при които загубилият е задължен да пие. Доста шумно и забавно е по време на консумация на алкохол в Китай", споделя Илко.
Според него, извън розите и киселото мляко, китайският пазар предлага изключително големи възможности за пробив на български продукти. "Мисля, че има още доста по какво да се работи от гледна точка на популяризирането на България в Китай. Всъщност липсва цялостен маркетинг план, по който да се работи и гради. Популяризирането на държавата в определени сектори е като създаването на търговска марка - изисква посока и постоянство, както и инвестиции в определените целеви сектори", споделя Илко Илиев.
И допълва, че като държава имаме доста неразкрит потенциал, защото в последните години не се е работело сериозно за изграждането на необходимите инфраструктури и законови рамки, които да улеснят представянето на наши продукти на различни пазари.


Илко Илиев вече има и рецепта за пробив на китайския пазар. "Най-напред продуктът, марката, опаковката трябва да са по китайския вкус. Да дам пример с моята бира - тя е далеч по-мека и е с доста по-малко хмел от стандарта, защото знам, че китайците не харесват горчиво. Ето и пример от друг сектор - италианската марка за дрехи FILA беше почти незабележима на китайския пазар, докато не бе закупена от локална компания, която адаптира бранда и имаше изградената инфраструктура за продажби. Сега FILA сe продава като топъл хляб", разказва Илко.
Той е убеден, че най-напред трябва да се проучи добре пазарът, да се опознаят клиентите и техните вкусове. И препоръчва специално за китайския пазар да се работи с местен партньор.
"С отворено сърце приветствам всички, които още не са посетили Сямън, да дойдат и да видят този великолепен град на брега на океана", казва с усмивка Илко, който нарича това място "китайското Маями".


Илко Илиев:
Традициите сближават хората

- Как се роди идеята за "Кукери"?
- Мой приятел американец се занимава с контейнерни домове и тъй като има много крафт бира маниаци в Щатите, искаше да опита да направи контейнер, в който да побере цялата производствена линия за крафт бира.

Аз пък имам инженерен бекграунд и се заех с проекта, като договорих прототипът да ми бъде предоставен за ползване в замяна на цялостния инженеринг.
Идеята за марката дойде по доста интересен начин. Първо ми хрумна слоганът "A beast of a beer" ("Бира-звяр"). След това мислих какво да е името на този "звяр" и ми хрумна, че нашите кукери са достатъчно страшни. И така стигнахме до "Kukeri: A beast of a beer".
Само двама сме пивовари - аз и още един американец - Джонатан. Доставяме бира за няколко малки бара в града и за частни партита. Държим да останем локални на този етап.
След консумация на нашата бира клиентите нямат махмурлук. Пивото се комбинира много добре с типичните китайски шишчета. Те са доста различни от нашите, много по-малки - колкото за една хапка. Лютивите подправки в тях правят пиенето на бира още по-приятно, направо задължително. Добра комбинация с бирата е сушената риба.
- Питат ли клиентите за произхода на името?
- Голяма част питат и с радост разговарям с тях за нашата традиция, показвам им видеа или снимки на страховити кукери.
Традициите, с които се свързват кукерите, са подобни на местните обичаи около китайската Нова година, когато с шум, цвят и огън се прогонва чудовището Ниен, за да може да пристигнат Новата година и новата пролет. Такива древни традиции ни сближават - така, както и добрата бира сприятелява хората.


- Какви са плановете Ви за "Кукери"?
- Имаме регистрирана търговска марка за китайския пазар. Засега се опитваме просто да предлагаме отлична бира и да разкажем покрай нея за тази толкова интересна българска традиция.
Държим бирата да е прясна, непастьоризирана и да съдържа жива мая. Не искаме да се конкурираме с бирите по рафтовете, по-скоро се концентрираме върху качеството и вкусовите характеристики, както и върху представянето им на местно ниво.
Обмисляме да разширим концепцията, като създадем микро пивоварни в други градове, но това са планове за бъдещето.
- Как се съчетават спортът и здравословният начин на живот с правенето на бира?
- Винаги сме били поддръжници на умерената консумация на алкохол. Когато клиент дойде и купи малко повече бира, го предупреждаваме, че тази не е като онази в магазините, да внимава.
В процес на създаване сме на спортен клуб, в който след физическите приключения хората ще могат да се насладят на нашата бира.

Снимки Личен архив

Финансовият министър не очаква бюджетен излишък

автор:Дума

visibility 269

/ брой: 158

Стойността на банкнотите в обращение се е увеличила над 12,67%

автор:Дума

visibility 272

/ брой: 158

Инвестициите се свиха с 11% през 2021 г.

автор:Дума

visibility 219

/ брой: 158

Политически реваншизъм и в Патентното ведомство

автор:Дума

visibility 253

/ брой: 158

Запорожката АЕЦ пред спиране

автор:Дума

visibility 689

/ брой: 157

Кисинджър: САЩ са пред война с Русия и Китай

автор:Дума

visibility 575

/ брой: 157

Сред боклука

автор:Деси Велева

visibility 235

/ брой: 158

Невиждана от 500 години суша мори Европа

автор:Дума

visibility 566

/ брой: 158

Вузовете в надпревара с модерни магистратури

автор:Деси Велева

visibility 357

/ брой: 158

В Пещера отбелязват Успение на Пресвета Богородица

автор:Дума

visibility 344

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ