26 Юни 2024сряда17:39 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Как да успокоим шосетата

Направиха рейтинг на най-добрите и най-лошите шофьори

/ брой: 284

visibility 319

Владимир Баршев

Застрахователите направиха интересни сметки, които в бъдеще могат да се отразят и на джоба на собствениците на коли. Те изчислили в кои региони шофьорите правят най-много катастрофи и къде са най-внимателни.
Оказва се, че московските шофьори най-често попадат в пътнотранспортни произшествия. Най-внимателни пък са белгородците.
Тези данни са от изследване на департамента за андеррайтинг - прогнозиране на щети - една от най-големите застрахователни компании. Те се основават на заявленията за ПТП на собствениците, които искат обезщетения. А в рейтинг са влезли градовете, в които средногодишният брой на подписани договори по КАСКО надвишава хиляда. При това компанията дава данни не само за изминалата година, но и за същия период година по-рано.
Този рейтинг сериозно се различава от рейтинга за аварийност, предоставен от ГИБДД (руската държавна автоинспекция - бел. прев.), където се отчитат само катастрофите, в които има пострадали хора. Рейтингът на застрахователите регистрира всички катастрофи, в това число и леки. Какво са получили застрахователите в крайна сметка?
Да започнем с това, че като цяло броят на катастрофите в страната е намалял с цели 19 процента. Това е първата разлика с рейтинга на ГИБДД. Според данните на пътната полиция, само за първите 8 месеца на т.г. катастрофите са се увеличили с почти пет процента.
Може да се направи изводът, че хората вече по-рядко попадат в злополуки. Затова пък катастрофите са станали по-тежки. С жертви и пострадали.
Съдейки по застрахователния рейтинг, най-често катастрофи стават с жителите на Москва и Подмосковието. Шофьорите в столичния регион стават участници в ПТП и обявяват съответните щети в застрахователната компания средно един път на 1,37 години. Шансът московчанин да стане участник в катастрофа е с 31% по-висок, отколкото е за средностатистическия руски шофьор. Може да се предположи, че това има връзка с много тежкия трафик. Плътността и хаотичността на движението в Москва винаги е било основен проблем на безопасността. Въпреки това обаче година по-рано столичните шофьори не бяха лидери в рейтинга на най-опасните водачи. Тогава Москва и Московска област бяха на трето място, а лидер беше град Ижевск.
Второто място в новия рейтинг заема Иркутск. Тук шофьорите обявяват ПТП средно веднъж на 1,5 години. Иркутск е един от малкото градове, който демонстрира увеличаване на броя заявления за станало ПТП в застрахователната компания. Преди година градът беше на шесто място в рейтинга.
С малка разлика зад Иркутск е Санкт Петербург. А преди година северната ни столица беше четвърта в листата.
А сега да преминем към най-безобидните от гледна точка на застраховането видачи. Най-малко катастрофират белгородските шофьори. Тук вероятността да попаднете в ПТП е два пъти по-малка, отколкото средно в Русия. В частност, местните водачи се обръщат към застрахователите в тази връзка веднъж на 3,62 години. Спокойни са също така Ростов на Дон и Ставропол - количеството на заявленията е веднъж на 3 и 2,83 години съответно. "Най-внимателните" водачи живеят също така и в градовете от Поволжието - Толиати и Самара.
Не бих правил обаче големи изводи от това. Например, според дании на ГИБДД, в Самарска област през последните осем месеца броят на катастрофите с пострадали хора е нараснал със 17%, броят на загиналите - с 20,6 на сто.
Според статистиката над 80% от заявленията при застрахователите са за дребни злополуки. Така че фактът, че броят на дребните катастрофи намалява може само да ни радва. От гледна точка на застрахователите това става, защото бе прието ново поредно увеличаване на отговорността на водачите. Както се вижда от практиката обаче, само засилване на административните мерки не е достатъчно. С тях рано или късно свикват и катастрофите пак се увеличават.

 

Джулиан Асанж излиза на свобода

автор:Дума

visibility 306

/ брой: 119

Еманюел Макрон плаши с гражданска война

автор:Дума

visibility 280

/ брой: 119

Мицкоски иска промяна на преговорната рамка

автор:Дума

visibility 275

/ брой: 119

Накратко

автор:Дума

visibility 223

/ брой: 119

Колко да е ново?

автор:Ина Михайлова

visibility 560

/ брой: 119

Учи здраво, за да печелиш добре

автор:Аида Паникян

visibility 295

/ брой: 119

Мъченикът на свободата

автор:Александър Симов

visibility 264

/ брой: 119

Колкото повече, толкова повече...

автор:Юлия Кулинска

visibility 304

/ брой: 119

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ