20 Октомври 2024неделя19:05 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Кабинетът отстъпи пред железничарите

Няма да има съкращения без съгласието на синдикатите, увериха управляващите

/ брой: 58

автор:Дума

visibility 697

След бурни преговори и заплаха от стачки основните искания на железничарите към правителството бяха удоволетворени. След първия едночасов предупредителен протест в четвъртък преговорите между синдикати и управляващи приключиха с консенсус късно вечерта. Президентът на КНСБ Пламен Димитров обяви, че по повечето теми са получили разбиране от държавата. Става въпрос за проблемите с работните места, социалните придобивки и модернизацията в железниците.
Подписаното споразумение гарантира, че съкращения без предварителни разговори със синдикатите няма да има. Договорено бе да не се правят съкращения и на експлоатационния персонал. Съкращенията в администрацията пък ще бъдат предмет на допълнителни преговори.
Обещано е през следващите 4 г. правителството да направи инвестиции за около 800-850 млн. евро в БДЖ и НКЖИ. Средствата ще дойдат от заем от 600 млн. лв. от Световната банка, от ОП "Транспорт" и други програми. Според текста на стачното споразумение НКЖИ ежегодно ще предоставя на синдикатите за обсъждане финансово-инвестиционна програма. В нея ще са включени разчети за "ефективност и оптимизиране на дейности", ще са записани и очакванията от персонала.     Ръководството на НКЖИ е обещало да води разговори и с пенсионните дружества за намиране на възможни решения чрез система за допълнително доброволно пенсионно осигуряване за "предсрочно пенсиониране". Имало и подготвен план за социална адаптация и обучение на персонала.
От транспортното министерство обещават подобряване на условията на труд и постигане на по-високо социално ниво на железничарската професия.
Стачната готовност се запазва, ако някой се опита да промени договореностите или да не ги изпълнява, предупредиха от Стачния комитет.

Чакат си ваучерите


Започва изплащането на забавените ваучери за всички служители в БДЖ, съобщи вчера вицепрезидентът на КНСБ и председател на стачния комитет Валентин Никифоров. Ваучерите за октомври и ноември 2010 г. ще бъдат изплатени с аванса за март. След това всеки месец заедно със заплатата си железничарите ще получават и забавените плащания за ваучери за 2 месеца, обясни той. Служителите в жп транспорта ще бъдат осигурени и с работно облекло. Срокът е 15 октомври 2011 г.


5700 души по-малко до 2014 г.


28 000-те работещи в железниците ще бъдат намалени с 5700 души до края на 2014 г. Това заяви часове след подписването на споразумението транспортният министър Александър Цветков. Средно на година БДЖ и НКЖИ ще намаляват с по 5% служителите си. Започвало се с пенсиониране и намаление на администрацията. Цветков пак реши да съобщи, че в понеделник идвали китайски производители, които да проучат възможността да правят вагони в България.

Петър Мутафчиев:
ГЕРБ си призна грешките


Добре е, че се е постигнало споразумение за работещите в железниците. 90% от исканията на синдикатите са приети и това е сериозен ангажимент, но и ясно признание за грешките, които това правителство допусна в управлението на железниците. Така коментира договореностите депутатът от Коалиция за България Петър Мутафчиев. По думите му почти цялата инвестиционна програма в БДЖ и в НКЖИ е блокирана. Програмата за дългосрочно развитие на железниците до 2017 г., разработена от БСП, също не се изпълнява от това правителство. Надявам се, че след това споразумение управляващите ще предложат конкретни действия и ясна програма за развитие на железницата в дългосрочен план, каза бившият транспортен министър.

Чуждите инвестиции се сринаха със 77% за година

автор:Дума

visibility 2052

/ брой: 199

Завършването на първия лот от "Хемус" се отлага

автор:Дума

visibility 2077

/ брой: 199

61% от питейната вода у нас се губи

автор:Дума

visibility 2756

/ брой: 198

Планът на Зеленски удари на камък в НАТО

автор:Дума

visibility 2114

/ брой: 199

Атина против двустранните мигрантски споразумения

автор:Дума

visibility 2063

/ брой: 199

София и Скопие ще строят Коридор №8

автор:Дума

visibility 2349

/ брой: 199

Аржентина и България заедно на Антарктида

автор:Таня Глухчева

visibility 2294

/ брой: 199

Безсрамие!

автор:Мая Йовановска

visibility 2829

/ брой: 199

Мутра „спасител“

автор:Юри Михалков

visibility 2505

/ брой: 199

100 решения за България

автор:Дума

visibility 2159

/ брой: 199

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ