28 Септември 2024събота01:49 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Кабинетът отстъпи пред железничарите

Няма да има съкращения без съгласието на синдикатите, увериха управляващите

/ брой: 58

автор:Дума

visibility 691

След бурни преговори и заплаха от стачки основните искания на железничарите към правителството бяха удоволетворени. След първия едночасов предупредителен протест в четвъртък преговорите между синдикати и управляващи приключиха с консенсус късно вечерта. Президентът на КНСБ Пламен Димитров обяви, че по повечето теми са получили разбиране от държавата. Става въпрос за проблемите с работните места, социалните придобивки и модернизацията в железниците.
Подписаното споразумение гарантира, че съкращения без предварителни разговори със синдикатите няма да има. Договорено бе да не се правят съкращения и на експлоатационния персонал. Съкращенията в администрацията пък ще бъдат предмет на допълнителни преговори.
Обещано е през следващите 4 г. правителството да направи инвестиции за около 800-850 млн. евро в БДЖ и НКЖИ. Средствата ще дойдат от заем от 600 млн. лв. от Световната банка, от ОП "Транспорт" и други програми. Според текста на стачното споразумение НКЖИ ежегодно ще предоставя на синдикатите за обсъждане финансово-инвестиционна програма. В нея ще са включени разчети за "ефективност и оптимизиране на дейности", ще са записани и очакванията от персонала.     Ръководството на НКЖИ е обещало да води разговори и с пенсионните дружества за намиране на възможни решения чрез система за допълнително доброволно пенсионно осигуряване за "предсрочно пенсиониране". Имало и подготвен план за социална адаптация и обучение на персонала.
От транспортното министерство обещават подобряване на условията на труд и постигане на по-високо социално ниво на железничарската професия.
Стачната готовност се запазва, ако някой се опита да промени договореностите или да не ги изпълнява, предупредиха от Стачния комитет.

Чакат си ваучерите


Започва изплащането на забавените ваучери за всички служители в БДЖ, съобщи вчера вицепрезидентът на КНСБ и председател на стачния комитет Валентин Никифоров. Ваучерите за октомври и ноември 2010 г. ще бъдат изплатени с аванса за март. След това всеки месец заедно със заплатата си железничарите ще получават и забавените плащания за ваучери за 2 месеца, обясни той. Служителите в жп транспорта ще бъдат осигурени и с работно облекло. Срокът е 15 октомври 2011 г.


5700 души по-малко до 2014 г.


28 000-те работещи в железниците ще бъдат намалени с 5700 души до края на 2014 г. Това заяви часове след подписването на споразумението транспортният министър Александър Цветков. Средно на година БДЖ и НКЖИ ще намаляват с по 5% служителите си. Започвало се с пенсиониране и намаление на администрацията. Цветков пак реши да съобщи, че в понеделник идвали китайски производители, които да проучат възможността да правят вагони в България.

Петър Мутафчиев:
ГЕРБ си призна грешките


Добре е, че се е постигнало споразумение за работещите в железниците. 90% от исканията на синдикатите са приети и това е сериозен ангажимент, но и ясно признание за грешките, които това правителство допусна в управлението на железниците. Така коментира договореностите депутатът от Коалиция за България Петър Мутафчиев. По думите му почти цялата инвестиционна програма в БДЖ и в НКЖИ е блокирана. Програмата за дългосрочно развитие на железниците до 2017 г., разработена от БСП, също не се изпълнява от това правителство. Надявам се, че след това споразумение управляващите ще предложат конкретни действия и ясна програма за развитие на железницата в дългосрочен план, каза бившият транспортен министър.

58% от българите печелят колкото за разходи

автор:Дума

visibility 931

/ брой: 184

Плоският данък е по-изгоден за богатите

автор:Дума

visibility 1177

/ брой: 184

Забраняват да си продаваме колата на части

автор:Дума

visibility 972

/ брой: 184

Такситата с двойна тарифа по празниците

автор:Дума

visibility 1078

/ брой: 184

ЕС започва преговори с Албания за членство

автор:Дума

visibility 1126

/ брой: 184

Русия променя ядрената си доктрина

автор:Дума

visibility 1356

/ брой: 184

Призив за край на огъня между Израел и Ливан

автор:Дума

visibility 1306

/ брой: 184

Накратко

автор:Дума

visibility 2746

/ брой: 184

Кметът-бомба

автор:Александър Симов

visibility 2108

/ брой: 184

Линията на осъдените души

автор:Барбара Пейчинова

visibility 1332

/ брой: 184

За колко ни оценяват

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1321

/ брой: 184

Глобалният мир е пред безпрецедентна заплаха

автор:Дума

visibility 1218

/ брой: 184

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ