15 Януари 2025сряда18:52 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Стимулирането с ваучери и лотария предизвиква интерес при хората с по-ниско образование

Изборът на ваксина мотивира хората

Международно проучване разкрива кои стимули най-много влияят на хората при имунизирането срещу коронавирус

/ брой: 189

автор:Дума

visibility 338

Свободният избор на ваксина, ваучери и лотария могат да имат най-голям мотивиращ ефект върху гражданите. Това сочат данните от актуално международно проучване, ръководено от епидемиолога Ева Шернхамер от Центъра за обществено здраве към Медицинския университет във Виена. Целта на проучването е да разкрие стимулите за ваксинация.

63% от населението в Австрия е с поставена поне първа доза срещу коронавирус. През последните месеци намаляват хората, които си слагат ваксина. В същото време броят на заетите легла в болниците и отделенията за интензивно лечение се увеличава. За да се смекчи или дори предотврати нова вълна от КОВИД-19 в Австрия, правителството иска да мотивира гражданите да се ваксинират.

През август 2021 г. в Австрия, Германия и Швейцария е проведено онлайн проучване, в което участват 3067 души. Изследването в Австрия показва, че 18% от анкетираните не са ваксинирани и не са си записали час за ваксинация. 23,5% от участниците в изследването биха се ваксинирали, ако могат да изберат ваксина, 8,7% - ако получат ваучер, и 6,6% - ако ваксинацията гарантира тяхното участие в лотарията. Мотивиращи биха били и следните обстоятелства: ваксинация на работното място (3,8%), безплатно хранене след ваксинация (3,3%) и получаване на стикер, от който се вижда, че лицето е ваксинирано (1,6%). Други посочвани стимули са провеждането на дългосрочни научни проучвания и възможността за орална ваксинация.

Интересен е фактът, че 15,8% от анкетираните са заявили, че биха се ваксинирали, ако ваксинацията е безплатна, което всъщност е факт във всички страни, където е проведено проучването. Възможността за избор на ваксина е привлекателна за хората с по-високо образование, докато ваучерите и участието в лотарията представляват интерес за по-малко образованите хора и по-младото население.

Резултатите на анкетираните в Германия и Швейцария са сходни с тези в Австрия, уточниха от Ойроком-ПР София, част от мрежата за международни връзки на Община Виена.

 

 

 

Ще изпрати ли Европа войски в Украйна?

автор:Дума

visibility 1952

/ брой: 8

София, Анкара и Атина борят миграцията

автор:Дума

visibility 1925

/ брой: 8

Мексико бори бедността с ръст на икономиката

автор:Дума

visibility 1992

/ брой: 8

Марк Рюте: Повече пари за отбрана или ще учим руски език

автор:Дума

visibility 2027

/ брой: 8

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ