19 Юли 2025събота05:03 ч.

Ивайло Калфин е евродепутатът, който най-често присъства в медиите

Национални всекидневници обръщат най-силно внимание на Европейския парламент, сочи проучване на фондация "Медийна демокрация"

/ брой: 279

автор:Павлета Давидова

visibility 819

Ивайло Калфин е евродепутатът, който най-често е попадал във фокуса на медиите през последната година, сочи проучване на фондация "Медийна демокрация", направено по поръчка на Информационното бюро на Европейския парламент в България. За представителя на левицата в ЕП има 1184 информационни единици. Класацията за медийно присъствие от януари до ноември 2012 г. се оглавява от лидера на Партията на европейските социалисти и председател на БСП Сергей Станишев, който е попаднал в медиите 1649 пъти, заяви Николета Даскалова от "Медийна демокрация".
Оказва се обаче, че българският премиер Бойко Борисов е споменаван най-често в теми, свързани с ЕП. Той е попаднал 3346 пъти в медиите. Според Даскалова това се дължи не толкова на близките му връзки с ЕП, а заради споменаването му от евродепутатите. Слави Бинев също е често отразяван български представител в ЕП, но фокусът е върху създаването на нова партия с негово участие. Една от малкото чуждестранни фигури, попаднали в българския медиен фокус, е председателят на ЕП Мартин Шулц, за когото има 986 информации. Веднага след него се нарежда и лявата евродепутатка Илияна Йотова. Новините за Надежда Нейнски се обвързват основно със случващото се с десницата в България и СДС. В челната десетка е и представителят на ГЕРБ Андрей Ковачев. Там е попаднал и Димитър Стоянов, който в началото на годината се е радвал на медиен интерес отново заради участието си в нова партия. Кристиан Вигенин от БСП е споменат повече 500 пъти.
Даскалова отбеляза, че има тенденция европейските теми да се отразяват през фокуса на вътрешнополитическия живот. Най-коментираните евротеми през 2012 г. са били решението на ЕС за споразумението АСТА и позицията на ЕП за бъдещето на България в Шенген. Често отразявана е политическата дейност на евродепутатите във вътрешнополитическия контекст. За дейността на евродепутатите има 7901 информационни единици, а за ЕП - 3602. Европарламентът е отразяван най-често от национални всекидневници. Евродепутатите попадат най-често в онлайн медии. "Преобладава отразяването на събития, а не на политики. Недостатъчно са журналистически разработки и анализи по европейски теми", коментира Даскалова.

С 14% повече са банкрутите на фирми у нас

автор:Дума

visibility 692

/ брой: 131

Чуждите инвестиции нарастват с 47 на сто

автор:Дума

visibility 654

/ брой: 131

Сред първите в ЕС сме по поскъпване на имотите

автор:Дума

visibility 700

/ брой: 131

Испания има полза от мигрантите

автор:Дума

visibility 642

/ брой: 131

Украйна ще мобилизира и мъже над 60 години

автор:Дума

visibility 679

/ брой: 131

Четири държави отказаха да купуват оръжие от САЩ

автор:Дума

visibility 630

/ брой: 131

Накратко

автор:Дума

visibility 583

/ брой: 131

Касапинът на протест

автор:Александър Симов

visibility 677

/ брой: 131

Трагедията мигранти

автор:Таня Глухчева

visibility 653

/ брой: 131

Силата на корените ни вдъхновява

автор:Ина Михайлова

visibility 759

/ брой: 131

За какво ЕС ще изхарчи 2 трилиона евро... Евентуално

автор:Дума

visibility 642

/ брой: 131

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ