20 Ноември 2025четвъртък11:03 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Хор "Родна песен" взе Гран при в Русия

България бе представена в 16-ото издание на "Звучи Москва" от Детско-юношеската формация от Перник с диригент Димитър Костанцалиев

/ брой: 113

автор:Емил Янев

visibility 4160

16-ото издание на Международния музикален конкурс за деца, юноши и младежи "Звучи Москва" се състоя неотдавна в руската столица. Негови организатори са шест правителствени и неправителствени организации - в изпълнение на държавната програма, приета от Руската федерация, с наименование "Детско десетилетие" - и с активната подкрепа на Съюза на руските музикални дейци, Съюза на руските композитори, Дома за народно творчество, Московското музикално дружество, М
осковския университет и информационния портал "Музикални фестивали".
Възрастовите показатели на участниците в конкурса варират от 7 до 28 години, те са обособени в четири групи - 7-10 години, 11-14 години, 15-18 години и 19-28 години. Състезават се в осем категории - академични хорове, фолклорни хорове, оркестрови състави, най-добро изпълнение на източноправославна музика, най-добро изпълнение на западнохристиянска музика, академично солово пеене, фолклорно солово пеене и композиционно творчество. Изпълненията им се оценяват по десетобална система от жури, съставено от руски и чуждестранни специалисти, което присъжда следните отличия: Гран при (10 точки), Лауреат I степен (9,99 т.), Лауреат II степен (8,99 т.), Лауреат III степен (7,99 т.) и Диплом за участие (6,99 т.).
Досега в конкурса са се изявили млади музиканти и ансамбли от Австрия, Армения, Бахамските острови, Беларус, България, Германия, Грузия, Естония, Испания, Италия, Китай, Латвия, Литва, Молдова, Полша, Русия, Словения, САЩ, Сърбия, Тайланд, Украйна, Франция, Хонконг, Япония и др. Проявата се ползва с широка популярност в световното хорово движение, обхващащо над 100 хиляди певци.
В 16-ото издание на "Звучи Москва" България бе представена от Детско-юношеския хор "Родна песен" от Перник с диригент Димитър Костанцалиев. Той се е състезавал във втората възрастова група в две категории - за академично хорово пеене и за най-добро изпълнение на източноправославна музика. В първата категория хорът е изпълнил четири песни - две от българските композитори Иван Спасов и Петър Льондев, а във втората категория - три песни, една от българския песенен класик Добри Христов.
Безспорно главната заслуга за отличното представяне на Детско-юношеския хор "Родна песен" - освен музикалността, гласовитостта и трудолюбието на малките певци - се дължи на техния диригент Димитър Костанцалиев! Неговото име и изкуство са добре известни на българската музикална общност, с благородното му пристрастие за работа с деца и юноши, целящо да им разкрие красотата, заложена в тоновото изкуство. Неслучайно той е автор на 13 мюзикъла и над 560 детски песни, а наградите, които е получил за тях, са над 25! Най-позитивното качество на Димитър Костанцалиев е, че той не се чувства "звезда", а неуморно продължава да обогатява музикалното си дарование, без да акцентира върху комерсиалните му измерения, понеже е убеден, че "музиката не е стока за продан", а за духовно възвисяване на човешката личност.
Ще завърша този кратък коментар с едно "недопустимо" - на пръв поглед - сравнение, с разразилия се тези дни невероятен информационен бум с българската крава Пенка, която направила опит да емигрира в Сърбия, но след две седмици "размислила" и се върнала обратно в България. Журналистите у нас и в чужбина се надпреварваха в използването на жълтия цвят при разкрасяването на банално събитие. Но никой у нас не намери за необходимо да отрази едно авторитетно културно събитие, в което българските деца и юноши прославяха България и нейното музикално изкуство. Не смятам, че това е случайно, а е целенасочен информационен подход, който премълчава основанията за национална гордост, а утвърждава простащината и безперспективността в живота ни!
Ще доживеем ли до кардинална промяна на манипулативното информационно статукво в страната!?



Зимната ваканция у нас поскъпва с до 10 на сто

автор:Дума

visibility 2849

/ брой: 217

Пускат единен електронен билет в транспорта

автор:Дума

visibility 1881

/ брой: 217

Държавата печели от енергетика и военна промишленост

автор:Дума

visibility 2363

/ брой: 217

Взехме нов заем за 300 млн. лв.

автор:Дума

visibility 2315

/ брой: 217

СС на ООН прие резолюция за Газа

автор:Дума

visibility 2363

/ брой: 217

Проверки за глоби в Босна и Херцеговина

автор:Дума

visibility 2077

/ брой: 217

Мадуро е готов да се срещне с Тръмп

автор:Дума

visibility 2634

/ брой: 217

Армейски колапс грози Украйна

автор:Дума

visibility 2249

/ брой: 217

Сезон на добавките

автор:Аида Ованес

visibility 2557

/ брой: 217

Бойкот на заведенията

автор:Иван Бакалов

visibility 2405

/ брой: 217

Викане срещу празна обществена сграда

visibility 2132

/ брой: 217

Имаш ли спестени пари да ми услужиш?

автор:Аида Ованес

visibility 2354

/ брой: 217

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ