Харчат 6,4 млн. лв. за интернет портал
Сайт ще рекламира 400 български забележителности на девет езика
/ брой: 212
За създаването на мултимедиен каталог с над 400 обекта и маршрута в България ще бъдат изхарчени близо 2 млн. лв. Чрез тези забележителности страната ни ще бъде рекламирана като туристическа дестинация по интернет в национален портал. Самата рекламна кампания, за която предстои да бъде направена обществена поръчка, пък ще глътне близо 3 млн. лв. Всичко това е под шапката на общ проект, изпълняван от Министерството на икономиката и туризма, чиято обща стойност е 6,41 млн. лева. Част от тази пари, които са от ЕС, ще отидат за доразразвиване на www.bulgariatravel.org в портален сайт, за създаване на софтуер и доставка на хардуер, обяви вчера шефът на проекта Стоян Георгиев. Очаква се работата по проекта да приключи в края на следващата година.
Цитираните суми, които ще бъдат платени, предизвикаха учудване сред събралите се вчера на презенатацията на проекта представители на бранша. Собственикът на подобен туристически портал Валери Захов обяви, че за сървър, за заснемане на мултимедията, за изработване на портала и за неговото тръгване е платил между 10 и 15 хил. лв. По неговите думи сайтът му има между 800 и 1000 посещения дневно, без да е плащал за реклама. Същевременно предизвика учудване и факта колко дълго е времето, за което се изпълнява проектът - 36 месеца, като преди 4 месеца крайната дата на неговото приключване е била удължена. По думите на ръководителя на проекта Георгиев повечето средства и по-дългото време за изработка се дължат на факта, че портълт ще върви на девет езика, включително на арабски и на иврит.
Чрез портала няма да могат да се извършват резервации, той само ще насочва и ще препраща към други източници на информация, туристически организации, туроператори, тези, които искат да изберат кое място в страната да посетят. По думите на Георгиев ще има цедка, която ще отсява недобросъвестните, за да няма резервации менте, за каквито случаи вече бе съобщено. Но как това ще става, не бе изяснено. Не стана ясно и как ще се оценява ефективността от този портал, както и с колко например се очаква да се увеличат туристите с негова помощ.
По данните на Euromоnitor онлайн туристическият пазар в рамките на Европейския съюз до 2011 г. се очаква да нарасне с 20 процента и да достигне обем от 65 млрд. евро.