29 Март 2024петък07:27 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Хакерските атаки стават все по-опасни

Ако киберсигурността не се взема насериозно, това може да коства човешки животи

/ брой: 184

автор:Дума

visibility 718

Освен хакнатите профили в социалните мрежи и откраднатите данни от кредитните карти, кибератаките стават все по-опасни дори във физически аспект. Хората по света са много уязвими и поставени под риск. Вече започна и първото дело срещу киберпрестъпник в Германия, след като хакване на мрежата в болница предизвика смъртта на един човек.

Експертите от години предупреждават, че скоро кибератаките ще започнат да водят и до жертви. Но коя част от модерния ни живот е в най-голям риск и какво правят правителствата и компаниите, за да ни предпазят?

Залогът е най-висок при транспорта и най-вече авиацията. Досега самолет никога не е бил хакван. Но приземената флотилия заради пандемията от КОВИД-19 позволява на експертите да установят колко лесно могат хакерите да установят контрол над полет. "Имаме много стари връзки. Сигналите не са криптирани. Има начини, с правилното оборудване, да убедиш системата да предава грешна информация и да накараш самолета да кацне в морето, а не на пистата", обяснява пилотът и експерт по киберсигурност Кен Мунро пред Би Би Си.

Подобни слабости са открити из цялата индустрия. Повечето от тях вече са коригирани и според Кен рискът сега е много малък. Но той е спокоен не само заради това, но и защото има човек в кабината: "Пилотите са добре тренирани, а и имаме кулите за контрол на трафика, които ще ни кажат: "Хей, какво правите? На грешното място сте."

Киберекспертите са притеснени повече за атаки на фабрики и индустриални комплекси. През 2014 г. в Германия хакери взимат контрола над мина за стомана. "Киберпрестъпниците хакват мрежата чрез компютрите в офисите. Те стигат до производството, установяват контрол над доменната пещ и предизвикват непредвидено спиране, без контрол", обяснява киберекспертът Матиас Мейър.

Тогава правителството на Германия съобщава за "физически щети", което не е характерно за кибератаките. Но по думите на Мейър, колкото по-умни и дигитализирани стават фабриките, толкова по-голям е рискът физическите повреди да станат нещо напълно нормално. През последните няколко години доста производства е трябвало да затворят след кибернападение. "Мисля, че е много важно лидерите на компании да вземат насериозно киберсигурността, защото ако не го направят, това може да коства човешки животи", казва Йохан Лепасар от Европейската агенция за киберсигурност.

Без паспортна проверка за пътуващи от и за шенгенски държави

автор:Дума

visibility 312

/ брой: 59

Светофарите с различни сигнали за посоките

автор:Дума

visibility 314

/ брой: 59

Върнаха 48 млн. лв. от аванса за правителствения комплекс

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Протест в Унгария срещу корупцията

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 59

Педро Санчес против независимост на Каталуня

автор:Дума

visibility 271

/ брой: 59

Израел ликвидирал командир №3 на Хамас

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Накратко

автор:Дума

visibility 235

/ брой: 59

Рецепта за катастрофа

автор:Дума

visibility 355

/ брой: 59

Пътят надолу*

автор:Валерия Велева

visibility 302

/ брой: 59

Цялата соросоидна сган - вън!

visibility 320

/ брой: 59

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ