04 Февруари 2025вторник12:33 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Губим 1 млрд. лв. годишно без сухопътния Шенген

/ брой: 73

автор:Дума

visibility 1110

Над 1 милиард лева излизат като цяло пропуснатите ползи за българската икономика без Шенген по суша. Това заяви Николай Рашков от Съюза на международните превозвачи пред "Нова телевизия" в коментар за последствията върху транспортния бранш и потребителите като цяло от това, че България не е в Шенген по суша.
"Ние, като хора, плащаме цената с по-скъпи стоки в магазините", обясни експертът. Стоките са по-скъпи, защото нашите камиони изчакват на границата. Средно във Видин се чака по 16 часа на камион, а голяма част от стокообменът на България минава оттам. В Русе се чака средно 11 часа. Рекордите във Видин, Кулата и Русе са повече от 2 дни чакане.
Изследване на Съюза на международните превозвачи обхваща три гранични пункта - Видин-Калафат и Русе-Гюргево на българо-румънската граница, както и Кулата-Промахон на българо-гръцката. Ако в тази сума бъдат включени и други гранични пунктове по сухоземните граници, тя ще нарасне.
Най-натовареният пункт е "Капитан Андреево", но е изключен от обследването, тъй като е външна граница за Европейския съюз.
"Приемането ни в сухопътния Шенген е абсолютно задължително, за да може икономиката ни да функционира като цяло и това трябва да е позицията на държавата", заяви Рашков.

Швеция освободи кораба "Вежен"

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 22

Учители отново заплашват с национален протест

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 22

Дискусията за еврото е като спор между футболни агитки

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 22

Таксиджии обмислят 24-часова блокада на Летище София

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 22

Прогноза: Има предпоставки за добра реколта от зърно

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 22

Няма кой да контролира безопасността на уредите във фитнесите

автор:Дума

visibility 2

/ брой: 22

И Косово бойкотира супермаркетите

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 22

Мъск закрива основния международен спонсор

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 22

Панама обръща гръб на Китай

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 22

Шест земетресения около гръцки острови

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 22

Тихо страдание

автор:Барбара Пейчинова

visibility 1

/ брой: 22

Закъсняващата държава

автор:Александър Симов

visibility 1

/ брой: 22

А кога отбелязваме жертвите на репресиите преди 1944 г.?

автор:Искра Баева

visibility 1

/ брой: 22

По-тихи времена за бизнеса

visibility 2

/ брой: 22

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ