18 Септември 2024сряда18:55 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Съвети

Грижи за макарата

/ брой: 172

visibility 853

Риболовната макара е важна част от екипировката на всеки рибар. Нейната надеждност и здравина зависят не само от показтелите й, но и от това как я поддържаме. Макара, оставена на произвола на съдбата, един ден ще си го върне. Точно когато вадим рибата на живота си, ще вземе да даде някой дефект и ние ще се сбогуваме с улова. Затова след всеки риболовен излет трябва да и отделяме малко време за почистване.     Най-сериозният враг на макарата е пясъкът. Попадналите песъчинки в механизмите на макарата водят до тяхното по-бързо износване. Повреда в макарата може да бъде причинена и от малки камъчета, от удари в някой по-голям камък и т.н. Но най-често тя се зацапва.
Като първа противомярка, за да не се стига до усложнения, можем да използваме стойки. Те са особено полезни, когато се използват по две на въдица. Така макарата и цялата пръчка седят на около 30 см над земята и са защитени. На брегове, които не позволяват използването на две стойки, е за предпочитане да се използва стойка, в която се поставя дръжката на въдицата.
Практиката показва, че най-лесно се замърсяват механизмите на бигела, но пясък може да попадне и под шпулата, където при повечето макари се намира механизмът на аванса. Случва се и целият корпус на макарата да се изкаля. Тогава с влажна кърпа почистваме хубаво корпуса и махаме шпулата за да видим какво е положението там. Ако и там има попаднали боклуци, ги почистваме внимателно, за да не отнемем от смазката. Сега идва ред на по-сложната част - механизмите на бигела. Сложността зависи от самата макара, ако тя е от по-скъпите, работата е малко по-пипкава, ако ли пък не е, значи ще минем много по-лесно. Един съвет за колегите с по-скъпички макари - пазете си листа със схемата на макарата! Понякога, като разглобите, се питате "Ами сега, как беше сглобена?!?" Разбира се, не е необходимо след всеки излет да разглобяваме тези механизми. Това се прави, ако са попаднали някои боклуци, които не можем да извадим. Накрая е добре да смажем тези части, за да работят по-добре за в бъдеще. Също така е добре да поглеждаме и ръкохватката на макарата.
Може би сте забелязали, че като се зацапа и почнете да обирате влакното, се получава едно много гадно скърцане. В такъв случай извадете ръкохватката, почистете я и я смажете. Възможността да попадне мръсотия при механизмите и предавките на макарата е малка. За да ги предпазим, е добре от време на време да проверяваме дали болтчетата на капака са добре затегнати. Добре е да използваме смазки, предназначени специално за макари. Те са два вида: едната е фино масло, а другата е специална грес за зъбните колела и по-сложните механизми и е зелена на цвят. Например, ако решите, че зимата ще се отдате на лова, може да използвате тази грес, за да смажете зъбните предавки, червяка и т.н. Но не се захващайте, ако нямате поне малко опит с макарата и не знаете как да я сглобите обратно. Грижите за макарата й гарантират дълъг живот и устойчивост.

Лазар Грамов полага редовни грижи за макарата

Токът в Южна Европа - до пет пъти по-скъп

автор:Дума

visibility 543

/ брой: 178

Фон дер Лайен ни даде постен и скромен ресор

автор:Дума

visibility 583

/ брой: 178

Единайсет жени в новата Еврокомисия

автор:Дума

visibility 587

/ брой: 178

Атина иска европейско решение за мигрантите

автор:Дума

visibility 575

/ брой: 178

Накратко

автор:Дума

visibility 473

/ брой: 178

Ще се примири ли ЕП?

автор:Кристиан Вигенин

visibility 592

/ брой: 178

Светът по ръба на глобална и ядрена война

автор:Юри Михалков

visibility 597

/ брой: 178

Такса смет или национална криза с боклука?

автор:Барбара Пейчинова

visibility 547

/ брой: 178

Неуредици

автор:Барбара Пейчинова

visibility 572

/ брой: 178

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ