20 Април 2024събота11:40 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

F-16 за България ще се правят в Индия

/ брой: 15

автор:Дума

visibility 1065

Американските изтребители F-16 Viper, за които преговаря България, почти сигурно ще бъдат произведени в Индия. Lockheed Martin предложи да отвори нова фабрика в азиатската страна и да премести изцяло производството на бойните самолети от САЩ в нея, в опит да спечели голяма военна поръчка от властите в Ню Делхи. Компанията ще направи Индия единствения световен център за производство на F-16, който ще обслужва както индийската армия, така и чуждестранните пазари, съобщава пред Ройтерс Вивек Лал, вицепрезидент по стратегията и развитието на бизнеса в Lockheed Martin. "Виждаме текущото търсене извън Индия на повече от 200 самолета. Стойността на тези първоначални програми за придобиване вероятно ще надхвърли 20 млрд. долара", посочва Лал. Досега се предвиждаше само крилата на изтребителите да се произвеждат в азиатската държава. Самите самолети трябваше да се сглобяват в Грийнвил, щата Южна Каролина, но производството им явно ще се премести много по на изток. Бахрейн и Словакия вече са избрали F-16 Block 70, които са предложени и на Индия, а България също преговаря за тях. "Водим разговори с България и няколко други 10 страни. Има един вид ренесанс на F-16", отбелязва ръководителят. Индия се нуждае от 42 ескадрили от изтребители, или около 750 самолета, да се защити от очаквани нападения от Китай и Пакистан. Страната се готви да пенсионира старите си руски изтребители МиГ-21 и да ги замени с модерна бойна авиация.

Първоначалната поръчка ще е за 114 бойни самолета, които се оценяват на повече от 15 млрд. долара. Конкуренти на Lockheed Martin са F/A-18 на Boeing, Gripen на Saab, Rafale на Dassault Aviation, Eurofighter Typhoon и руски изтребители. Мащабните военни поръчки не са нещо необичайно за Индия. Страната е най-големият вносител на оръжия за последните 7 десетилетия, като купува както руско, така и американско оръжие. Въоръжаването й е подхранвано от сложните отношения със съседите й (особено с Пакистан). Вашингтон и Ню Делхи преговаряха за завод на F-16 в азиатската страната още от началото на 2017 г., но разговорите вървяха трудно, най-вече заради нежеланието на президента Доналд Тръмп американски компании да изнасят производства в чужбина. Ако Lockheed Martin действително премести производството си на F-16 в Индия, това ще е огромен тласък за проекта "Произвеждайте в Индия" на индийския премиер Нарендра Моди. 

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 468

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 348

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 321

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 325

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ