ЕС с нови правила за улеснена регистрация на фирми
/ брой: 26
Европейският парламент и съветът са постигнали споразумение за нови правила, които да улеснят електронната регистрация на фирми и да насърчат извършването на административни дейности онлайн през целия жизнен цикъл на фирмите, предаде пресслужбата на европарламента.
Новите правила целят да спестят време и пари на бизнеса, както и да увеличат гаранциите срещу злоупотреби и измами чрез въвеждането на онлайн проверки на самоличността. Става въпрос за подобрени онлайн процедури - от регистрирането на фирми до регистрацията на техни клонове и подаването на документи. Другото е предоставяне на лесно достъпна информация на порталите за регистрация, която е безплатна и на език, който се разбира от възможно най-голям брой презгранични потребители. Въвежда се и "принцип на еднократност", което означава, че от фирмите няма да се изисква да представят една и съща информация на публичните органи повече от веднъж.
Временното споразумение трябва да бъде одобрено от посланиците на страните членки (Корепер) и от комисията по правни въпроси. След това директивата трябва да бъде гласувана в пленарна зала и одобрена от Съвета на ЕС.
Според данни на Европейската комисия в момента само 17 страни членки предоставят пълния набор от процедури за онлайн регистрация на фирми, а електронните услуги и достъпът до информация в ЕС са разпокъсани.