19 Май 2024неделя09:42 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Колела

Eлектромобилитe също ще могат да вървят сами

/ брой: 58

автор:Дума

visibility 53

Изследователи от немските институти за машиностроене Fraunhofer и за автоматизация IPA работят над електромобили, които ще могат да вървят на къси разстояния без намесата на шофьора си. Днес просто шокират възможностите на новите електронни помощници на шофьора в съвременните автомобили. Те ни предупреждават за възможен удар при паркиране и в движение, активизират спирачната система, осигуряват ефективно осветяване на пътя без опасност за заслепяване на насрещните коли, възстановяват курсовата устойчивост на автомобила в случай на поднасяне, могат дори самостоятелно да паркират колата надлъжно или напречно.

Към това немците се надяват да добавят способност за самостоятелно движение, заради което създадоха проекта AFKAR (абревиатура за автономно каране и интелектуална концепция за шаси на напълно електрически автомобил).
В основата на проекта е използването на множество датчици, които заедно с „интелектуална“ електроника формират динамичен модел за възприемане на околната обстановка. „Гледащите“ датчици (камери, ултразвукови, радарни и лазерни скенери) имат обсег от стотици метри, а програмното обезпечаване „разпознава“ околната обстановка и непредвидени събития.
На първо време ще „учат“ електромобилите да търсят място за паркиране или зареждане на акумулаторите, без да има опасност за колата. Търсенето на зарядната станция ще се осъществява през безпроводен интерфейс и при наличие в зоната на колата тя самостоятелно ще може да отиде при нея. В случая става дума за безкабелно, т.нар. индуктивно зареждане, за да няма нужда от човешка намеса, нужна при свързването на сегашните кабели за зареждане.

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1133

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 1079

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1108

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 1215

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1134

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1249

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 1082

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 1299

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1243

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 1187

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ