06 Май 2024понеделник14:56 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Колела

Eлектромобилитe също ще могат да вървят сами

/ брой: 58

автор:Дума

visibility 51

Изследователи от немските институти за машиностроене Fraunhofer и за автоматизация IPA работят над електромобили, които ще могат да вървят на къси разстояния без намесата на шофьора си. Днес просто шокират възможностите на новите електронни помощници на шофьора в съвременните автомобили. Те ни предупреждават за възможен удар при паркиране и в движение, активизират спирачната система, осигуряват ефективно осветяване на пътя без опасност за заслепяване на насрещните коли, възстановяват курсовата устойчивост на автомобила в случай на поднасяне, могат дори самостоятелно да паркират колата надлъжно или напречно.

Към това немците се надяват да добавят способност за самостоятелно движение, заради което създадоха проекта AFKAR (абревиатура за автономно каране и интелектуална концепция за шаси на напълно електрически автомобил).
В основата на проекта е използването на множество датчици, които заедно с „интелектуална“ електроника формират динамичен модел за възприемане на околната обстановка. „Гледащите“ датчици (камери, ултразвукови, радарни и лазерни скенери) имат обсег от стотици метри, а програмното обезпечаване „разпознава“ околната обстановка и непредвидени събития.
На първо време ще „учат“ електромобилите да търсят място за паркиране или зареждане на акумулаторите, без да има опасност за колата. Търсенето на зарядната станция ще се осъществява през безпроводен интерфейс и при наличие в зоната на колата тя самостоятелно ще може да отиде при нея. В случая става дума за безкабелно, т.нар. индуктивно зареждане, за да няма нужда от човешка намеса, нужна при свързването на сегашните кабели за зареждане.

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 1826

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 1784

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 1608

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 1903

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 2077

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 1696

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 1745

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 1975

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 1737

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 1921

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ