27 Юли 2024събота21:23 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Илюстрация: Анатолий Станкулов

Другата вълна

/ брой: 168

автор:Деси Велева

visibility 514

След като над 1100 български училища затвориха окончателно врати през последните повече от 30 години, можем ли да кажем, че тази тенденция замира? Положителен факт ли е, че през следващата учебна година Министерството на образованието е одобрило закриването само на две школа в страната? Или просто това означава, че свършиха училищата за затваряне? Че вече няма къде да се хлопват кепенците, защото каквото можеше се закри, деца в селата не останаха, самите села позачезнаха? 

Тъжната, мъчителна картина от изоставената сграда на някога пълно училище е пред очите на хиляди местни хора всеки ден в стотици населени места. Тя е символ на разрухата, непросветеносттта, но и знак какво очаква градчето или селцето, щом в него вече няма деца.

Закритото училище съвсем не е проблем само на образователната система, то е социален проблем. От друга страна, от гледна точка на обучението, се предполага, че "бутиковите" школа с 20-30 ученици няма как да осигурят качествен образователен процес, така че закриването им може да се приеме и като плюс за бъдещето на децата. Друг е въпросът дали те ще имат възможност и желание да пътуват всеки ден до близко населено място, за да посещават друго училище. Това ги прави силно застрашени от отпадане от системата. И така пак се влиза в омагьосан кръг - нужно ли е малко училище с маломерни и слети паралелки или ефективният и качествен образователен процес е приоритет?

На фона на обраслите дворове, които от година на година скриват от погледите изоставени сгради на някогашни училища, днешните терзания за временно спрян достъп до класните стаи заради КОВИД-вълната някак изглеждат нелепи. Две-три седмици, месец или два ограничения са нищо на фона на завинаги затворения училищен портал.

Той е отнесен от друга, много по-тежка вълна. 

 

България пак се размина с нови влакове

автор:Дума

visibility 1134

/ брой: 141

Най-опасният пожар са некадърниците с власт

автор:Дума

visibility 1113

/ брой: 141

КЗК даде зелена светлина на БАКБ да купи Токуда банк

автор:Дума

visibility 916

/ брой: 141

Военен съюз срещу Иран

автор:Дума

visibility 1029

/ брой: 141

ЕК заведе три дела срещу България

автор:Дума

visibility 1085

/ брой: 141

Гърция екстрадира българин в САЩ

автор:Дума

visibility 965

/ брой: 141

Германия отказва войници и оръжия срещу Русия

автор:Дума

visibility 1013

/ брой: 141

Душата и сърцето на БСП

автор:Александър Симов

visibility 579

/ брой: 141

Бузлуджа е началото

visibility 476

/ брой: 141

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ