12 Март 2025сряда22:14 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

До 15% годишен спад очакват пивоварите

/ брой: 165

автор:Мая Йовановска

visibility 2946

До 15 на сто спад в продажбите за тази година очакват пивоварите. Това стана ясно вчера по време на пресконференция на Съюза на пивоварите в България (СПБ), които на Илинден отбелязват своя професионален празник. Според шефа на "Карлсберг България" Александър Грънчаров годишният спад, който се очаква, е между 10 и 15 на сто. Десетпроцентен спад прогназира генералният директор на "Загорка" Руут ван ден Ейнден. По думите на шефа на УС на съюза Владимир Иванов за първите шест месеца спадът в продажбите е около 4 на сто в сравнение с миналата година. Той обаче уточни, че това е намалението на продаденото от пивоварите, а същевременно огромни количества бира се намират в дистрибуторите.
Само за миналия месец, когато все още течеше Световното първенство по футбол, пивоварите отчитат намаление с около 10 на сто. Причината според тях е в дъждовния месец. Продажбите на бира са като лакмус за икономическото състояние на българите, коментира Иванов. За пример той даде 1997 г., когато продажбите на бира се сринаха с 50%. На българския пазар в момента 72 на сто се държат от пивото, което се продава неохладено, срещу 28% за студените продажби. От организацията отчитат, че за последните 5 години със 60 на сто са се увеличили продажбите на бира в пластмасови бутилки. За първите 6 месеца на годината с още 5% са нараснали продажбите на пиво в пластмасови бутилки, докато при стъклените има спад. Според пивоварите това се дължи на по-ниските цени на пивото в пластмасови бутилки.
По данни на СПБ досега в хазната са постъпили 40 млн. лв. от акциз и 80 млн. лв. от ДДС. За първата половина на годината в сектора са направени инвестиции за над 19 млн. лв. Това е спад от 52,5% спрямо първото полугодие на 2009 г., когато инвестициите бяха в общ размер на 40 млн. лв. По думите на Иванов инвестициите в пивоварната промишленост у нас ще продължават, защото конкуренцията на пазара е много силна. "Борим се за всеки продаден литър бира, за всяко магазинче", заяви той. Общо за последните 10 години над 500 млн. лв. са инвестирали пивоварите у нас.

Трудни преговори между САЩ и Украйна

автор:Дума

visibility 2288

/ брой: 46

В Италия доживотен затвор за убийство на жена

автор:Дума

visibility 2393

/ брой: 46

Общонационална стачка на медиите в Гърция

автор:Дума

visibility 2714

/ брой: 46

Накратко

автор:Дума

visibility 2698

/ брой: 46

Революция на некадърността

автор:Александър Симов

visibility 2814

/ брой: 46

Касапница в Сирия

/ брой: 46

Разходите за живот тревожат младите

автор:Аида Ованес

visibility 2721

/ брой: 46

Ще спасим ли Несебър като световно наследство

visibility 2698

/ брой: 46

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ