Диана Русинова: Проектирането и надзорът са в основата на проблемите с пътищата
"Още през 2018 година като член на друга НПО започнах да алармирам за съществени проблеми в състоянието на Северната скоростна тангента на София. През 2021 година изпратихме два сигнала до главния прокурор, с които искахме да бъде направена проверка на някои конкретни практики при изграждането ѝ. И двете проверки приключиха със становище, че няма нередности. През 2017 година целият пътен участък беше въведен в експлоатация".
Това каза пред БНР Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.
И допълни, че геоложкият доклад не е бил направен по норми и принципи, които да могат да предвидят проблемите, които сега вече са възникнали.
"Асфалтът е най-малкият проблем. Той може да бъде заменен. Но когато самият проектант е заложил по-малко количество от това, което би трябвало да бъде заложено за един толкова сериозно натоварен път, тогава става проблем. А какво правим с основата на пътя? Проблемът тръгва от проектирането. Строителят най-малко може да бъде обвиняван, защото надзорът е трябвало да потърси отговорност".
От Европейския център за транспортни политики са изпращали редица сигнали за констатирани нарушения до прокуратурата, но нито един от тях не е завършил с по-сериозно разследване.
В предаването "Нещо повече" Русинова посочи, че идеята АМ "Тракия" да се даде на концесия е добра, "стига само да не се побългари".