18 Септември 2024сряда15:02 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Диана Русинова: Проектирането и надзорът са в основата на проблемите с пътищата

автор:Дума

visibility 3222

"Още през 2018 година като член на друга НПО започнах да алармирам за съществени проблеми в състоянието на Северната скоростна тангента на София. През 2021 година изпратихме два сигнала до главния прокурор, с които искахме да бъде направена проверка на някои конкретни практики при изграждането ѝ. И двете проверки приключиха със становище, че няма нередности. През 2017 година целият пътен участък беше въведен в експлоатация".

Това каза пред БНР Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.

И допълни, че геоложкият доклад не е бил направен по норми и принципи, които да могат да предвидят проблемите, които сега вече са възникнали.

"Асфалтът е най-малкият проблем. Той може да бъде заменен. Но когато самият проектант е заложил по-малко количество от това, което би трябвало да бъде заложено за един толкова сериозно натоварен път, тогава става проблем. А какво правим с основата на пътя? Проблемът тръгва от проектирането. Строителят най-малко може да бъде обвиняван, защото надзорът е трябвало да потърси отговорност".

От Европейския център за транспортни политики са изпращали редица сигнали за констатирани нарушения до прокуратурата, но нито един от тях не е завършил с по-сериозно разследване.

В предаването "Нещо повече" Русинова посочи, че идеята АМ "Тракия" да се даде на концесия е добра, "стига само да не се побългари".



Токът в Южна Европа - до пет пъти по-скъп

автор:Дума

visibility 367

/ брой: 178

Фон дер Лайен ни даде постен и скромен ресор

автор:Дума

visibility 381

/ брой: 178

Единайсет жени в новата Еврокомисия

автор:Дума

visibility 379

/ брой: 178

Атина иска европейско решение за мигрантите

автор:Дума

visibility 375

/ брой: 178

Накратко

автор:Дума

visibility 296

/ брой: 178

Ще се примири ли ЕП?

автор:Кристиан Вигенин

visibility 378

/ брой: 178

Светът по ръба на глобална и ядрена война

автор:Юри Михалков

visibility 364

/ брой: 178

Такса смет или национална криза с боклука?

автор:Барбара Пейчинова

visibility 365

/ брой: 178

Неуредици

автор:Барбара Пейчинова

visibility 381

/ брой: 178

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ