17 Юли 2024сряда09:24 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Д-р Милен Марков: 1/4 от катастрофите са заради разсейване

"Голям проблем представлява ненавременното отстраняване на временната организация на движението. Много от водачите не се информират предварително за съществуващите ремонти"

автор:Дума

visibility 438

"Минимум 5% от водачите са готови във всеки един момент да използват мобилен телефон по време на управление на автомобил. Не са само мобилните телефони. Разсейването се превръща в новата епидемия за безопасността на движението по пътищата. По данни на ЕК 1/4 от пътно-транспортните произшествия са предизвикани поради разсейване - за секунди могат да настъпят много рискови ситуации". Това заяви пред БНР д-р Милен Марков, експерт в Агенцията по безопасност на движението по пътищата. 

Той напомни, че лятото и по-топлата част на годината е важен период за строителни работи. Повишаването на безопасността зависи и от тях, подчерта той и отбеляза, че някои строителни работи няма как да бъдат избегнати и трябва да бъдат изпълнени. 

Затова д-р Марков препоръча на участниците в движението, ако имат възможност, да избягват най-горещата част на деня, да са подготвени с достатъчно течности, да не се разсейват и да не използват мобилни телефони. 

По думите му в голямата си част пътните ремонти се обезопасяват коректно. Но:

"Голям проблем в последствие представлява ненавременното отстраняване на временната организация на движението и това, че много от водачите не се информират предварително за съществуващите ремонти". 

Много от най-важните републикански пътни артерии са прекомерно натоварени и достигат пикови стойности в летния сезон, отбеляза експертът. По думите му една от причините да бъдат отбивани ТИР-овете в горещините е от гледна точка на асфалтовото покритие - да не се получават деформации. 

"Мобилността на всяко общество е основен фактор за неговото развитие. Ние трябва да намерим баланс между това стоките и услугите да се придвижват и това да става безопасно. Когато тежките автомобили бъдат спрени - те се спират в началото на отсечките, които са забранени за преминаването им. Няма определени места, на които те могат да спрат безопасно, няма условия. А когато трафикът се пусне, този тежкотоварен транспорт, който тръгва, също става опасен заради разликата в скоростта на движение между различните превозни средства".

Д-р Марков призова шофьорите да бъдат внимателни и толерантни на пътя. 

БНР



Застрахователи не покриват щети

автор:Дума

visibility 1724

/ брой: 133

НСИ отчете 2,5% годишна инфлация през юни

автор:Дума

visibility 1589

/ брой: 133

БНБ отчита бум на фалшивите банкноти

автор:Дума

visibility 1637

/ брой: 133

По-малко и по-скъпо винено грозде тази година

автор:Дума

visibility 1591

/ брой: 133

Германия прехвърля 800 000 войници

автор:Дума

visibility 1805

/ брой: 133

Френската левица опитва да състави кабинет

автор:Дума

visibility 1699

/ брой: 133

Диктаторът Фухимори кандидат за президент

автор:Дума

visibility 1686

/ брой: 133

Накратко

автор:Дума

visibility 1638

/ брой: 133

Код "Пожар"

автор:Ина Михайлова

visibility 2432

/ брой: 133

Вода в пясъка

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1766

/ брой: 133

Евро 2024 - в историята

автор:Марин Милашки

visibility 1782

/ брой: 133

Преди да теглим потребителски кредит

автор:Дума

visibility 1602

/ брой: 133

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ