Citroen DS4 - по-голямата "богиня"
/ брой: 205
Със "събуждането" от сън и пускането на пазара на възродената си "богиня" DS3 /деес - богиня фр./ хората на Citroen обещаха да й осигурят още "сестри" и верни на думата си, разпространиха първата официална информация и снимки на по-голямата "богиня" - изцяло новия многофункционален луксозен модел DS4. Второто предложение в гамата DS на френската марка ще отбележи световната си премиера по време на салона в Париж в началото на октомври, а продажбите му ще започнат през следващата година.
През пролетта на автосалона в Женева сред най-интересните концептуални разработки беше DS High Rider на Citroen, който стана основа за разработката на бъдещия сериен модел DS4. Тогава ставаше дума за компактен кросовър с четири индивидуални места. При дължина от 4,26 м, широчина 1,82 м и височина от 1,4 м High Rider бе напълно съпоставим с представения от японците Nissan Juke. Е, френската кола е с малко по-дълга и широка от японската, но пък е по-ниска. В основата на DS4 е използвана платформата и на бъдещия C4, който също ще бъде показан по-късно тази година. Концептът DS High Rider имаше дизел-електрически силов агрегат, който спокойно може да стане и един от вариантите на серийния модел.
Серийният Citroen DS4 е дълъг 4,27 м, широк е 1.81 м и е висок 1.53 м, което значи, че е с 6 см по-къс, 2 см по-широк и 4 см по-нисък от C4. Багажникът му побира 370 л. В дизайна на автомобила са съчетани познатите от DS3 уникално внимание към детайлите и използване на високо качествени материали. Наподобяващият купе-моделите екстериор на колата е комбиниран с 4 врати, три пълноразмерни седалки на задния ред, багажно отделение с вместимост от 370 литра и много хитроумни жабки и ниши във вътрешността. От Citroen характеризират DS4 като: "уникална и привлекателна комбинация от креативност, динамика, ексклузивност и гъвкавост".
При появата си на пазара новият Citroen DS4 ще се предлага с пет задвижващи агрегата, два от които HDi дизелови /110 и 160 к.с./. Бензиновите са VTi 120 к.с., THP 155 и новият THP 200 к.с., всичките разработени съвместно със специалистите на BMW. За всички мотори е предвидена възможност за куплиране с шестстепенна класическа механична или електронно управлявана автоматична /Electronic Gearbox System - EGS/ предавателни кутии.
Във варианта HDi 110 е използвана "умна" комбинация e-HDi, която включва ново поколение система Stop & Start, второ поколение електронно контролиран алтернатор и EGS с оптимизирана програма за смяна на предавките. Независимо че моторът е спрян, да речем на светофар, всичко в колата продължава да работи - радиото, климатикът и асистенциите на волана. Използването на комбинацията e-HDi позволява намаляване разхода на гориво и постигане на по-ниски с 15% нива на вредни емисии от колата.
С прекрасен вид отвън, богинята не е по-малко богата и "душевно", т.е. отвътре в салона. По примера на екстериора кокпитът на новия, по-голям DS, разкрива сила, динамизъм и финес. Ергономия на командите, качество на подбраните материали и общото излъчване разкриват висок стандарт и качество, еднакво на ниво за комфорта на всички пътници. Бордното табло, седалките и паната на вратите са облечени цялостно в кожа и съдържат всички елементи на най-висококачествените произведения на лукса и автомобилния спорт.
Приятната атмосфера в купето в голяма степен се дължи на контраста между панорамното предно стъкло и тъмното купе и подчертава всеки от елементите. Грижата към най-дребните детайли позволява да се достигнат още по-високи нива на елегантност и финес. Отражение на външния силует, интериорът е ексклузивен, динамичен и фин, с ярко изразена персоналност. Използването на този автомобил е все едно обличане на костюм по лична мярка, а мястото зад волана е област, където всичко е създадено за удоволствието на шофьора.