16 Ноември 2025неделя23:14 ч.

Близо 1 млн. лв. глътнало възстановяването от дерайлиралия влак

За да се поправи разрушената след кражбата жп линия, прокарали път през ниви, които след това рекултивирали

/ брой: 52

автор:Мая Йовановска

visibility 452

Взстановителните работи след железопътния инцидент между гарите Яна и Мусачево, станал миналия месец, възлиза до този момент на над 950 хил. лв. Това съобщи пред ДУМА главният ревизор по безопасността в Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) инж. Бисер Минчев. 825 хил. лв. са отишли директно за възстановяването, а 129 хил. лв. са за покриване на щетите на "БДЖ Товарни превози" от повредата на товарния им влак.
Припомняме, че на 17 януари локомотивът и 7 от 18-те вагона на товарен влак излязоха от релсите. Причината - на мястото, където стана инцидентът, бяха откраднати скрепителните елементи, които държат релсите към дървените траверси. Двамата машинисти се отърваха само с уплаха. Кражбата, заради която се стигна до инцидента от 17 януари, беше много сериозно организирана, коментира Минчев. По неговите думи посегателството е извършено веднага след обхода, извършен от експлоатационния персонал на НКЖИ.
Заради печалба на крадците от 1000 лв., отидоха близо 1 млн. лв. на държавата. А най-страшното е опасността за човешкия живот, която беше създадена с това посегателство, заяви инж. Минчев. "Всяко парче кабел, което възстановяваме, купуваме на пазарни цени, и то след всички необходими процедури. Работата по възстановителните дейности, които извършват нашите хора, не им се плаща допълнително. Ако се начисли и трудът, цифрата ще излезе още по-голяма" каза той.
Повредените от кражбата 180 метра дървени траверси са заменени със стоманобетонни. Причината е проста - от тях по трудно се крадат скрепителните елементи, обясни инж. Минчев. В тези 825 хил. влиза и работата по аварийното възстановяване. Около мястото на инцидента са ниви и за да се стигне през тях до железната линия, се е наложило да бъде изграден път. По него са влезли автокрановете. Освен път е била изградена и площадка, на която с крана са поставени вагоните. Локомотивът е вдигнат със специален кран на железопътен ход. След това е започнало подновяването на железния път. След като свършихме с възстановяването трябваше да рекоултивираме района, разказа инж. Минчев.     Движението по линията бе възстановено за 4 дни - на 21 януари, припомни Минчев. Проблемът с кражбите е много сериозен, допълни той.
 

Кабинетът одобри бюджета за 2026 г.

автор:Дума

visibility 20687

/ брой: 214

Тежките ремонти на магистралите приключват

автор:Дума

visibility 18259

/ брой: 214

България с най-голям спад на производството

автор:Дума

visibility 18287

/ брой: 214

Не се презапасявайте с гориво

автор:Дума

visibility 16990

/ брой: 214

Планираният бюджет на ЕС е най-големият

автор:Дума

visibility 18050

/ брой: 214

Безредици в мигрантски център до България

автор:Дума

visibility 20299

/ брой: 214

Киев удари със своя далекобойна ракета

автор:Дума

visibility 18222

/ брой: 214

Накратко

автор:Дума

visibility 14239

/ брой: 214

Град като паркинг

автор:Александър Симов

visibility 11106

/ брой: 214

У нас все парите са важни

автор:Таня Глухчева

visibility 19064

/ брой: 214

Има правен вакуум за сградната инсталация при парното

visibility 19906

/ брой: 214

Казахстан - пример за традиция и отвореност към света

автор:Дума

visibility 17141

/ брой: 214

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ