Бизнесът не иска да дава практика на учениците
/ брой: 189
Дуалното образование има положителен ефект върху развитието на професионалното образование у нас, но намирането на достатъчно заинтересовани фирми за формиране на дуална паралелка е най-голямата трудност, пред която са изправени директорите. Това показва проучване на "Галъп интернешънъл" сред 600 фирми и 190 професионални гимназии, част от които са участвали в проекта "Домино" за въвеждане на дуалното образование в България.
44% от представителите на училища посочват като основен проблема с привличането на фирми. Въпреки това 61% от фирмите и 84% от школата по проекта "Домино" оценяват взаимодействието между училища и бизнес като много добро. В същото време една трета от представителите на бизнеса извън проекта не са склонни да освободят няколко свои работници, за да участва в разработването на нови учебни програми.
Сред основните трудности, споделени от бизнеса и от представителите на образователната система, на първо място излиза притеснението на фирмите за инвестициите в кадри, без да има гаранции, че те ще останат да работят за тях. Особено висок е делът на участващите в "Домино" фирми, които споделят, че изпитват такива притеснения във връзка с проекта.