19 Май 2024неделя23:46 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

България загубила 66 млн. лева за тунела под Шипка

/ брой: 206

автор:Дума

visibility 37

66 милиона лева европейско финансиране е загубила България заради тунела под Шипка, става ясно от писмен отговор на ресорния вицепремиер Томислав Дончев до депутата от БСП Кирил Добрев. Обходът на Габрово струва почти 93 млн. лв. Парите били осигурени по европейските фондове от програмен период 2007-2013 г., който окончателно приключи на 31 декември миналата година.
Довършването на обекта ще се финансира със средства от държавния бюджет, но това едва ли ще стане в близките 10 години. Проектът, предвиждащ изграждането на 3,5 км, ще струва около половин милиард лева. Подобни средства не са предвидени в новия програмен период на европейските фондове 2014-2020 г. Средства за тунела, свързващ Северна и Южна България, трудно ще се намерят и от държавния бюджет.
Приоритет за управляващите в следващите години било осигуряването на бюджетно финансиране на изграждането на скоростни отсечки по направлението София-Варна. Самото изграждане на тунела под Шипка е на ниво разширен идеен проект. Кирил Добрев коментира, че в светлината на управлението на ГЕРБ тунел под Шипка няма да има. За пореден път габровци бяха подведени, че тяхната дългогодишна мечта ще бъде реализирана, допълни той.
В началото на февруари 2014 г. Томислав Дончев обясни пред медиите, че средствата по оперативните програми са достатъчни, за да бъдат финансирани тунелът под Шипка, магистрала "Хемус" и електронното правителство. В началото на тази година транспортният министър Ивайло Московски и регионалният министър Лиляна Павлова заявиха, че са убедени, че с реализирани икономии след приключване на тръжните процедури по останалите проекти ще бъде осигурено финансиране и за тунела под Шипка.
 

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1435

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 1386

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1408

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 1530

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1454

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1549

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 1352

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 1665

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1640

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 1551

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ