02 Юни 2024неделя17:57 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

България загубила 66 млн. лева за тунела под Шипка

/ брой: 206

автор:Дума

visibility 40

66 милиона лева европейско финансиране е загубила България заради тунела под Шипка, става ясно от писмен отговор на ресорния вицепремиер Томислав Дончев до депутата от БСП Кирил Добрев. Обходът на Габрово струва почти 93 млн. лв. Парите били осигурени по европейските фондове от програмен период 2007-2013 г., който окончателно приключи на 31 декември миналата година.
Довършването на обекта ще се финансира със средства от държавния бюджет, но това едва ли ще стане в близките 10 години. Проектът, предвиждащ изграждането на 3,5 км, ще струва около половин милиард лева. Подобни средства не са предвидени в новия програмен период на европейските фондове 2014-2020 г. Средства за тунела, свързващ Северна и Южна България, трудно ще се намерят и от държавния бюджет.
Приоритет за управляващите в следващите години било осигуряването на бюджетно финансиране на изграждането на скоростни отсечки по направлението София-Варна. Самото изграждане на тунела под Шипка е на ниво разширен идеен проект. Кирил Добрев коментира, че в светлината на управлението на ГЕРБ тунел под Шипка няма да има. За пореден път габровци бяха подведени, че тяхната дългогодишна мечта ще бъде реализирана, допълни той.
В началото на февруари 2014 г. Томислав Дончев обясни пред медиите, че средствата по оперативните програми са достатъчни, за да бъдат финансирани тунелът под Шипка, магистрала "Хемус" и електронното правителство. В началото на тази година транспортният министър Ивайло Московски и регионалният министър Лиляна Павлова заявиха, че са убедени, че с реализирани икономии след приключване на тръжните процедури по останалите проекти ще бъде осигурено финансиране и за тунела под Шипка.
 

Личните карти поскъпват почти двойно

автор:Дума

visibility 964

/ брой: 101

Въвеждат таван на изпитите за шофьорска книжка

автор:Дума

visibility 953

/ брой: 101

Газът от Азербайджан ще покрие 81% от вноса през юни

автор:Дума

visibility 831

/ брой: 101

Животновъди блокират Подбалканския път

автор:Дума

visibility 813

/ брой: 101

Сигнално действие в ядрената сфера

автор:Дума

visibility 992

/ брой: 101

Българи в затвора за измама на Острова

автор:Дума

visibility 944

/ брой: 101

Фетхуллах Гюлен бил отвлечен в САЩ

автор:Дума

visibility 1121

/ брой: 101

По-високи мита за зърното от Русия и Беларус

автор:Дума

visibility 883

/ брой: 101

Здравето като бизнес

автор:Таня Глухчева

visibility 968

/ брой: 101

Идеология в технологията

visibility 1004

/ брой: 101

Най-важно е да не губиш връзката с хората

автор:Юлия Кулинска

visibility 1183

/ брой: 101

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ