13 Август 2020четвъртък15:24 ч.

Автомобилните превозвачи протестираха и в Брюксел, но европарламентът не се съобрази с техните искания

България може да съди Европарламента заради пакета "Мобилност"

Страната ни ще стане жертва на предвидените ограничения за превозвачите

/ брой: 241

автор:Дума

visibility 949

Връщането на камионите в страната на регистрацията и почивката на водачите, това са двата спорни въпроса от пакет "Мобилност", по които е постигнато съгласие между Европейската комисия, Европейския парламент и Съвета на ЕС. България обаче не е доволна и транспортният министър Росен Желязков каза, че ако решението стане факт, страната ни ще го оспорва пред Съда на ЕС. Шофьорите на тежкотоварни камиони ще могат да спят не повече от 45 часа в кабините, а през останалото време трябва да са в хотел, който ще се плаща от работодателя. Освен това водачите са задължени да се връщат в страната, в която е регистрирано превозното средство, поне веднъж на 4 седмици, независимо къде се намират. Камионите пък ще трябва да се връщат в държавата, в която е регистрирана фирмата, поне веднъж на 8 седмици. Въвежда се и изискване камионите и микробусите да бъдат оборудвани с т.нар. умни тахографи, които да отчитат международните операции. За камионите срокът е до 2025 г., а за микробусите - до 2026 г. България е сред страните, които е против връщането на камионите и почивката на шофьорите извън кабината. 

С постигнатото съгласие се слага край на фирмите пощенски кутии в транспорта, коментира председателката на транспортната комисия в ЕП Карима Дели. Министърът на транспорта Росен Желязков каза, че когато законодателните изменения по пакета "Мобилност" станат факт, България ще заведе дело пред Съда на ЕС. "Заявили сме ясно намерението си, че ще търсим арбитража на съда, защото предложените мерки са непропорционални", каза Желязков след среща с представители на международните превозвачи, цитиран от БНР.  "За мене е изненадващо това, което са направили Комисията по транспорта и Европейският парламент, защото е пипнато тук-там, но ограниченията за нас си остават. Целта е да се накаже периферията, разбирайте балтийските държави, Румъния, България, което е жалко", коментира Халил Летифов, председател на Комисията по транспорт в българския парламент. Той очаква правителството да проведе разговори по темата следващата седмица и прогнозира протести на превозвачи. Според евродепутата Ангел Джамбазки процедурата по приемането на пакета "Мобилност" е била "скандално опорочена". В сегашния си начин на функциониране ЕС защитава до голяма степен интересите на Франция и на Германия. "Митът за Европа на две скорости е факт. Франция и Германия си гонят чисто икономическите интереси и гледат на останалите държави от съюза като на периферия, от която могат да изсмукват работната ръка. Това е истинското лице на Брюксел", допълни Джамбазки.

Прокуратурата се сети, че сараите на Доган са незаконни

автор:Дума

visibility 64

Нинова: ГЕРБ си направиха ритуално самоубийство от страх

автор:Дума

visibility 286

За пореден път ГЕРБ и Борисов се скриха

автор:Дума

visibility 319

Тотален провал на летния сезон

автор:Дума

visibility 607

/ брой: 154

Задават се по-скъпо парно и топла вода

автор:Дума

visibility 331

/ брой: 154

Нова ядрена мощност - приоритет на държавата

автор:Дума

visibility 321

/ брой: 154

Къщите около София са най-търсени в пандемията

автор:Дума

visibility 247

/ брой: 154

Човечеството върви към нова световна война

visibility 588

/ брой: 154

Бил ли е масон цар Борис III?

автор:Христо Георгиев

visibility 373

/ брой: 154

За уродливостта на нормалното

автор:Владимир Георгиев

visibility 283

/ брой: 154

Българи срещу българи

автор:Петра Ташева

visibility 241

/ брой: 154

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ