19 Юли 2025събота03:43 ч.

Автошколите готвят протест, курсовете поскъпват

/ брой: 177

автор:Дума

visibility 333

Предприемаме протестни действия спрямо ръководството на "Автомобилна администрация" и искаме тяхната оставка, съобщи пред БНР председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов. От организацията смятат, че ръководството в лицето на "милиционерско дуо" е довело до "пълна неразбория в начина на обучение на водачите на МПС", затова искат среща с премиера. Планира се общонационален инструкторски протест, чиято дата ще се уточни.

В много райони на страната има по 50-80-120 души, които чакат за изпит, в последната година и половина не е назначен нито един председател на изпитни комисии, а недостигът води до нови корупционни практики, за да могат хората да се явят на изпит, поясни Иванов. Той коментира темата по повод публикувания за обществено обсъждане проект, с който се променя наредбата за условията и реда за обучение на бъдещи шофьори. "В дните, когато се пускат датите за изпит, всички изпадаме в нервна криза, за да вземем някаква дата за изпит, като че ли е ситуацията през 80-те години, когато се редяхме за банани и портокали преди Нова година", заяви Иванов.

В две от наредбите са прокарани лобистки интереси, които ще доведат до многократно увеличаване на цената на шофьорския курс, твърди Йонко Иванов. Според него тези лобистки интереси не са "в плюс нито на учебния център, нито на гражданите". Промяната в цената на курса за "B" категория ще бъде "от порядъка на 400-500 лева, а за тежките категории -  от 700 лева", прогнозира Иванов.

"Досега разрешителното се даваше от Министерството на транспорта, сега се вкарват още 4 нови институции", посочи той и определи като скандално изискването учебна дейност да се регистрира като търговски обект. "Ние не сме нито продавачи на пуканки, на банички или на нещо друго, за да имаме търговска регистрация", коментира експертът.

Наредба 37 беше написана на тъмно, заяви Иванов. "Това, което ще вдигне хората в страната - вкарва се още едно изискване: автомобилите да бъдат собственост на учебния център. При положение, че имаме 900 фирми, няма и 8% от всички тези, чиито автомобили да са собственост на учебен център. В момента има учебни центрове, които имат по 15-17 преподаватели с техни автомобили, които са сключили договор, плащат си всички наемни отношения", разясни той.

В момента изпитващите обикалят по 20 минути с таблетите, за да хванат сигнал и да проведат изпита, отбеляза Иванов. По повод премахването на вътрешните изпити с мотива проводник на корупция той коментира, че няма да има никакъв проблем на таблетите, които се въвеждат, също да бъдат вкарани колкото грешки "искаме".

С 14% повече са банкрутите на фирми у нас

автор:Дума

visibility 692

/ брой: 131

Чуждите инвестиции нарастват с 47 на сто

автор:Дума

visibility 654

/ брой: 131

Сред първите в ЕС сме по поскъпване на имотите

автор:Дума

visibility 700

/ брой: 131

Испания има полза от мигрантите

автор:Дума

visibility 642

/ брой: 131

Украйна ще мобилизира и мъже над 60 години

автор:Дума

visibility 679

/ брой: 131

Четири държави отказаха да купуват оръжие от САЩ

автор:Дума

visibility 630

/ брой: 131

Накратко

автор:Дума

visibility 583

/ брой: 131

Касапинът на протест

автор:Александър Симов

visibility 677

/ брой: 131

Трагедията мигранти

автор:Таня Глухчева

visibility 653

/ брой: 131

Силата на корените ни вдъхновява

автор:Ина Михайлова

visibility 759

/ брой: 131

За какво ЕС ще изхарчи 2 трилиона евро... Евентуално

автор:Дума

visibility 642

/ брой: 131

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ