Автопроизводителите са против екостандарта Евро 7
/ брой: 98
Новият стандарт Евро 7, който трябва да ограничи почти изцяло въглеродните емисии, отделяни от автомобилите, ще доведе до преки увеличения на разходите за производителите на превозни средства. Те ще са между 4 и 10 пъти по-високи от тези, които цитира Европейската комисия, която предлага въвеждането на регламента, се казва в съобщение на Европейска асоциация на производителите на автомобили (ACEA). В асоциацията членуват най-големите европейски производители на пазара.
България и още седем страни, сред които Франция, Италия, Чехия, Унгария, Полша, Румъния и Словакия, също се обявиха против стандарта Евро 7. Страните заявяват, че ограниченията ще принудят автомобилните производители да инвестират в подобряването на ефективността на емисиите отработени газове, а тези средства могат да бъдат инвестирани в разработване на превозни средства с нулеви емисии.
Сега ACEA казва, че предложеният регламент ще увеличи производствените разходи за автомобили, ванове, камиони и автобуси. Проучване на Frontier Economics изчислява разходите на около 2000 евро за автомобили и ванове с двигатели с вътрешно горене, както и близо 12 000 евро за дизелови камиони и автобуси. Тези цифри са 4 до 10 пъти по-високи от оценките на комисията в оценката на въздействието на Евро 7 (180 - 450 евро за леки автомобили и микробуси, както и 2800 евро за камиони и автобуси).
Тези оценки включват само преките производствени разходи, предимно за оборудване и инвестиции. Важно е да се отбележи, че тези допълнителни разходи не съответстват на покупните цени, като вместо това те повишават още повече цените за крайните потребители. Следователно увеличенията на цените вероятно ще бъдат по-високи от цифрите, цитирани в проучването.
В допълнение към преките разходи, предложението за Евро 7 ще доведе до непреки разходи, като например по-висок разход на гориво. През целия живот на превозното средство това може да увеличи разходите за гориво с 3,5% - което възлиза на допълнителни 20 000 евро за камиони за дълги разстояния и 650 евро за леки автомобили и ванове.