02 Юни 2024неделя04:24 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Автопроизводителите са против екостандарта Евро 7

/ брой: 98

автор:Дума

visibility 329

Новият стандарт Евро 7, който трябва да ограничи почти изцяло въглеродните емисии, отделяни от автомобилите, ще доведе до преки увеличения на разходите за производителите на превозни средства. Те ще са между 4 и 10 пъти по-високи от тези, които цитира Европейската комисия, която предлага въвеждането на регламента, се казва в съобщение на Европейска асоциация на производителите на автомобили (ACEA). В асоциацията членуват най-големите европейски производители на пазара.

България и още седем страни, сред които Франция, Италия, Чехия, Унгария, Полша, Румъния и Словакия, също се обявиха против стандарта Евро 7. Страните заявяват, че ограниченията ще принудят автомобилните производители да инвестират в подобряването на ефективността на емисиите отработени газове, а тези средства могат да бъдат инвестирани в разработване на превозни средства с нулеви емисии.

Сега ACEA казва, че предложеният регламент ще увеличи производствените разходи за автомобили, ванове, камиони и автобуси. Проучване на Frontier Economics изчислява разходите на около 2000 евро за автомобили и ванове с двигатели с вътрешно горене, както и близо 12 000 евро за дизелови камиони и автобуси. Тези цифри са 4 до 10 пъти по-високи от оценките на комисията в оценката на въздействието на Евро 7 (180 - 450 евро за леки автомобили и микробуси, както и 2800 евро за камиони и автобуси).

Тези оценки включват само преките производствени разходи, предимно за оборудване и инвестиции. Важно е да се отбележи, че тези допълнителни разходи не съответстват на покупните цени, като вместо това те повишават още повече цените за крайните потребители. Следователно увеличенията на цените вероятно ще бъдат по-високи от цифрите, цитирани в проучването.

В допълнение към преките разходи, предложението за Евро 7 ще доведе до непреки разходи, като например по-висок разход на гориво. През целия живот на превозното средство това може да увеличи разходите за гориво с 3,5% - което възлиза на допълнителни 20 000 евро за камиони за дълги разстояния и 650 евро за леки автомобили и ванове.

Личните карти поскъпват почти двойно

автор:Дума

visibility 784

/ брой: 101

Въвеждат таван на изпитите за шофьорска книжка

автор:Дума

visibility 781

/ брой: 101

Газът от Азербайджан ще покрие 81% от вноса през юни

автор:Дума

visibility 685

/ брой: 101

Животновъди блокират Подбалканския път

автор:Дума

visibility 668

/ брой: 101

Сигнално действие в ядрената сфера

автор:Дума

visibility 818

/ брой: 101

Българи в затвора за измама на Острова

автор:Дума

visibility 771

/ брой: 101

Фетхуллах Гюлен бил отвлечен в САЩ

автор:Дума

visibility 975

/ брой: 101

По-високи мита за зърното от Русия и Беларус

автор:Дума

visibility 742

/ брой: 101

Здравето като бизнес

автор:Таня Глухчева

visibility 769

/ брой: 101

Идеология в технологията

visibility 791

/ брой: 101

Най-важно е да не губиш връзката с хората

автор:Юлия Кулинска

visibility 770

/ брой: 101

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ