19 Май 2024неделя08:33 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Колела

Автомобилите-роботи вече имат и противници

/ брой: 281

автор:Дума

visibility 56

Критиците на автомобилния автопилот твърдят, че той размързелява водачите, те стават невнимателни и това може да предизвика ръст на катастрофите. Тази теза се оспорва най-горещо от Volvo, което много активно работи в посока роботизирането на шофьорския процес. Много интересен момент е изказването на прочутия публицист и адвокат Ралф Надер, че автопилотът е лоша и опасна идея. “Колите се превръщат в развлекателни центрове и мобилни офиси. Компаниите превръщат колите в компютри на колела, водачът губи контрола си върху тях и ще се отучи да ги управлява, като изцяло ще започне да разчита на технологиите. Не съм против новите технологии, но с автопилотите трябва да понамалим малко темпото.”
Навремето Надер пусна книгата си “Опасен на всяка скорост”, разказваща за опасни технически решения в колите, заради която се опита да го осъди "Дженерал Мотърс". Надер спечели делото, а книгата му беше наредена сред 100-е най-добри публицистични книги на всички времена от Time. Тази книга подтикна Конгреса на Щатите да създаде агенция, утвърдила по-късно чрез федерални стандарти сервоспирачките, задължителните колани, допълнителни осветителни тела и други. През 1970-а агенцията беше преобразувана в  Национално управление по пътна безопасност NHTSA. Така книгата се оказа причина за поврат в автомобилната история по отношение на пътната безопасност и намаляване на смъртността на пътя. 
Интересно е обаче как се повтаря историята - навремето противниците на Надер след излизането на книгата му дума по дума казваха това, което пък днес твърди самият Надер за автопилота – повишаването на пътната безопасност увеличава опасността на пътя и смъртността, защото у водачите възниква лъжовно чувство за защитеност от всичко. Навярно по пътя към роботизираните автомобили ни чакат още доста бурни полемики.
 

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1133

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 1079

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1108

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 1215

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1134

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1249

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 1082

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 1299

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1243

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 1187

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ