02 Юни 2024неделя16:50 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Колела

Автомобилите-роботи вече имат и противници

/ брой: 281

автор:Дума

visibility 57

Критиците на автомобилния автопилот твърдят, че той размързелява водачите, те стават невнимателни и това може да предизвика ръст на катастрофите. Тази теза се оспорва най-горещо от Volvo, което много активно работи в посока роботизирането на шофьорския процес. Много интересен момент е изказването на прочутия публицист и адвокат Ралф Надер, че автопилотът е лоша и опасна идея. “Колите се превръщат в развлекателни центрове и мобилни офиси. Компаниите превръщат колите в компютри на колела, водачът губи контрола си върху тях и ще се отучи да ги управлява, като изцяло ще започне да разчита на технологиите. Не съм против новите технологии, но с автопилотите трябва да понамалим малко темпото.”
Навремето Надер пусна книгата си “Опасен на всяка скорост”, разказваща за опасни технически решения в колите, заради която се опита да го осъди "Дженерал Мотърс". Надер спечели делото, а книгата му беше наредена сред 100-е най-добри публицистични книги на всички времена от Time. Тази книга подтикна Конгреса на Щатите да създаде агенция, утвърдила по-късно чрез федерални стандарти сервоспирачките, задължителните колани, допълнителни осветителни тела и други. През 1970-а агенцията беше преобразувана в  Национално управление по пътна безопасност NHTSA. Така книгата се оказа причина за поврат в автомобилната история по отношение на пътната безопасност и намаляване на смъртността на пътя. 
Интересно е обаче как се повтаря историята - навремето противниците на Надер след излизането на книгата му дума по дума казваха това, което пък днес твърди самият Надер за автопилота – повишаването на пътната безопасност увеличава опасността на пътя и смъртността, защото у водачите възниква лъжовно чувство за защитеност от всичко. Навярно по пътя към роботизираните автомобили ни чакат още доста бурни полемики.
 

Личните карти поскъпват почти двойно

автор:Дума

visibility 964

/ брой: 101

Въвеждат таван на изпитите за шофьорска книжка

автор:Дума

visibility 953

/ брой: 101

Газът от Азербайджан ще покрие 81% от вноса през юни

автор:Дума

visibility 831

/ брой: 101

Животновъди блокират Подбалканския път

автор:Дума

visibility 813

/ брой: 101

Сигнално действие в ядрената сфера

автор:Дума

visibility 992

/ брой: 101

Българи в затвора за измама на Острова

автор:Дума

visibility 944

/ брой: 101

Фетхуллах Гюлен бил отвлечен в САЩ

автор:Дума

visibility 1121

/ брой: 101

По-високи мита за зърното от Русия и Беларус

автор:Дума

visibility 883

/ брой: 101

Здравето като бизнес

автор:Таня Глухчева

visibility 968

/ брой: 101

Идеология в технологията

visibility 1004

/ брой: 101

Най-важно е да не губиш връзката с хората

автор:Юлия Кулинска

visibility 1183

/ брой: 101

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ